مایکروسافت با سرفیس پرو 9 از iFixit نمره قبولی گرفت

سرفیس پرو 9

همانطور که درکالبد شکافی iFixit ارائه شده است در داخل سرفیس پرو 9 ، شواهدی مبنی بر تلاش زیاد مایکروسافت برای تعمیرپذیرتر کردن دستگاه وجود دارد.

به گزارش تک ناک، وب سایت iFixit مدتی است که با تیم های سخت افزاری مایکروسافت مشورت کرده و در مورد تعمیرپذیرتر کردن دستگاه ها مشاوره ارائه کرده است. به عنوان شاهدی بر این امر، مایکروسافت در بیانیه ای ادعا می کند که:

  • تا پایان سال، راهنمای تعمیر قطعات سرفیس پرو 9 را در دسترس قرار می دهد
  • برای ایجاد یک شبکه تعمیر مجاز (در فروشگاه) تا اوایل سال 2023 با “یک خرده فروش بزرگ ایالات متحده” همکاری میکند.
  • ارائه قطعات به افراد و تعمیرگاه ها تا نیمه اول سال 2023

همه این عوامل قابلیت تعمیر را هم در عمل و هم در امتیازات تعمیر iFixit بهبود می بخشد.

با این حال، کالبد شکافی های  iFixit به طور مستقل انجام می شود. هنگامی که تیم بررسی بیشتری بر سرفیس پرو 9  انجام دادند ، متوجه شدند که صفحه نمایش شیشه‌ای در حال حاضر دارای مقداری انعطاف‌پذیری است که باعث می‌شود وقتی چسب (اکنون نرم‌تر) زیر آن را می‌چرخانید، شکستن آن سخت‌تر شود.

با جدا شدن صفحه نمایش، شما به تمام اجزای ماژولار دسترسی دارید: مادربرد، ماژول حرارتی، پورت سرفیس کانکت، بلندگوها، ماژول Wi-Fi، دوربین های جلو و عقب و دکمه های کناری.

مهمتر از همه، باتری در حال حاضر به جای نگه داشتن در جای خود با چسب پیچ شده است. iFixit ادعا می‌کند که این امر رایج‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش تعمیر دستگاه است.

سرفیس پرو 9

رم به مادربرد لحیم شده است، چیزی که iFixit معمولاً در گذشته آن را نقطه منفی در نظر می گرفت. اما iFixit می گوید که با توجه به اینکه لحیم شدن رم به مادربرد باعث نزدیکی به CPU و صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عملکرد از میشود در نتیجه نمی تواند برای این تصمیم مایکروسافت امتیاز منفی در نظر بگیرد.

با اضافه کردن همه اینها، iFixit به سرفیس پرو 9 امتیاز 7 از 10 را می دهد. این یک جهش قابل توجه نسبت به مدل های قبلی سرفیس مانند پرو 7 است که امتیاز 1 از 10 را دریافت کرد.

اما اگر مایکروسافت به وعده‌های خود مبنی بر انتشار کتابچه‌های راهنما و قطعات یدکی برای هر کسی که آنها را می‌خواهد، عمل کند امتیاز تعمیر پذیر بودن سرفیس پرو 9 احتمالاً یک جهش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.