استارت‌آپ ها تاکسی‌ های پرنده را به واقعیت تبدیل می‌کنند

تاکسی‌ های پرنده

دنیا مدتهاست آرزوی روزی را در سر می پروراند که تاکسی‌ های پرنده به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شوند اما با وجود تلاش های فراوان، آن روز هنوز فرا نرسیده است.

به گزارش تک ناک، شاید مجبور نباشیم خیلی بیشتر صبر کنیم. پیشرفت در فناوری باتری و نیروی محرکه الکتریکی، انواع کاملاً جدیدی از تاکسی‌ های پرنده را قادر ساخته است تا در آسمان به پرواز درآیند.

استارت آپ های Joby، Archer، Vertical لیلیوم و سایرین در حال توسعه eVTOL ها، هواپیماهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی با چشم انداز تحقق تاکسی‌ های پرنده هستند.

جوبن بیورت، بنیانگذار و مدیر عامل، گفت: این شیوه جدید حمل و نقل به ما اجازه می دهد تا به بعد سوم برویم و در نحوه عملکرد شهرهایمان تجدید نظر کنیم.

این شرکت که در سال 2009 در سانتا کروز، کالیفرنیا تأسیس شد، سرمایه گذاری هایی را از تویوتا دریافت کرده است. این شرکت همچنین از خطوط هوایی دلتا، اوبر و وزارت دفاع ایالات متحده سال گذشته زمانی که از طریق SPAC با Reinvent Technology Partners که توسط بنیانگذار Linkedin رید هافمن و بنیانگذار Zynga مارک پینکوس اداره می شود، 1.6 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

جوبی در حال حاضر در حال ساخت و انجام آزمایشات پروازی در تاسیسات خلبانی خود در خارج از مونتری در مارینا، کالیفرنیا است. علاوه بر توسعه eVTOL، این شرکت قصد دارد یک سرویس تاکسی هوایی راه اندازی کند که در آن مشتریان می توانند با استفاده از برنامه Joby یا از طریق یکی از شرکای خود، مانند دلتا و اوبر، سفر رزرو کنند.

این هواپیما قصد داشت در اواخر سال 2024 راه اندازی شود، اما اخیراً با استناد به تغییرات اداره هوانوردی فدرال و چالش های داخلی، آن را به سال 2025 بازگردانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.