تصاویر برگزیده عکاسی معماری 2022 APA

عکاسی معماری 2022 APA

جشنواره جهانی معماری (WAF) فهرست نهایی جوایز عکاسی معماری 2022 APA را اعلام کرد.

به گزارش تکناک، منتخب امسال شامل 23 تصویر قابل تامل از محیط ساخته شده است، از جمله همه چیز، از نقطه دید یک آسمان خراش آینه دار گرفته تا یک مکان موسیقی راک مانند.

فهرست نهایی APA 2022 به شش دسته تقسیم می‌شود: بیرونی، داخلی، حس مکان، ساختمان‌های در حال استفاده، موبایل (با موضوع پل‌ها) پورتفولیو (که دارای تم حمل‌ونقل است).

هر دسته عکاسی معماری 2022 APA شامل چهار عکس است، به جز پورتفولیو که فقط سه عکس دارد. این عکس ها در طول جشنواره جهانی معماری در پرتغال از 30 نوامبر تا 2 دسامبر به نمایش گذاشته می شوند و در این مدت برندگان اعلام می شوند.

این جوایز اکنون در دهمین سال خود، آثاری از 64 کشور مختلف به خود جلب کرده است. از داوران خواسته شد که فراتر از کیفیت ساختمانی که گرفته شده است نگاه کنند و بر مهارت عکاسان، ترکیب بندی عکس، استفاده از مقیاس و حساسیت عکاسان به ایجاد اتمسفر عکس تمرکز کنند.

پل فینچ، مدیر برنامه جشنواره جهانی معماری گفت: اکنون که همه یک عکاس هستند، اهمیت عکاسی معماری خوب به دلیل تصاویر بی‌شماری که مشتریان بالقوه (و داوران جایزه!) هر روز با آن‌ها مواجه می‌شوند، افزایش یافته است. برنامه APA یادآور سالانه این است که چگونه عکاسی معماری می تواند درک ما از طراحی را افزایش دهد، نه صرفاً ثبت آنچه در آنجا وجود دارد.

Mirror Dimension، اثر شی چن، یکی از موارد برجسته است. این تصویر خیره کننده در One Vanderbilt متعلق به Kohn Pedersen Fox Associates گرفته شده است و نمای داخلی بازتابی از نقطه دید و تجربه بازدیدکنندگان آسمان خراش فوق العاده و همچنین چشم انداز وسیع تر شهر نیویورک را به خوبی به تصویر می کشد.

کلیسای OPEN Architecture’s Chapel of Sound عکس فوق العاده دیگری است. این ساختمان که در نزدیکی دیوار چین قرار دارد، به شکل یک رخنمون صخره ای بزرگ است و به عنوان یک مکان موسیقی عمل می کند. عکس زیبای کانگیو هو کنتراست بین فضای داخلی با رنگ تیره و نور وارد شده از دهانه های بزرگ آن را برجسته می کند.

برای دیدن هر یک از ۲۳ عکس شگفت‌انگیز موجود در فهرست نهایی جوایز عکاسی معماری ۲۰۲۲، به گالری بروید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.