کروم بازکردن  لینک‌های خارجی به صورت ناشناس را برای کاربران iOS فعال کرد

کروم incognito

گوگل ویژگی بسیار خوبی را به کروم در iOS اضافه کرده است و به کاربر امکان استفاده از حالت ناشناس (Incognito)، برای بازکردن سریع لینک‌های خارجی از سایر برنامه ها را می‌دهد.

به گزارش تکناک، این ویژگی به خصوص هنگام استفاده از دستگاه های مشترک، بسیار مفید است.

رفتار پیش‌فرض پیوندها ، بارگیری و بازشدن در کنار سایر برگه‌های باز و استفاده از کوکی‌ها و اکانت‌های کاربری فرد است. با باز کردن در حالت Incognito گوگل کروم، هیچ اکانتی فعال نخواهد بود.

با فعال کردن«Ask to Open Links from Other Apps in Incognito» از Chrome Settings > Privacy and Security ، با ضربه روی پیوند در یک برنامه خارجی ابتدا کاربر را به یک درخواست تمام صفحه با عنوان « Open in Incognito?»هدایت می‌کند.

در این حالت نشانی اینترنتی که روی آن کلیک کرده‌اید فهرست می‌شود و توضیحات مربوط به نحوه نمایش آن در تاریخچه و سایر افرادی که از دستگاه استفاده می‌کنند و این مساله که از چشم آنها پنهان خواهد بود را نشان می‌دهد. همچنین ذخیره اطلاعات وارد شده در فرم ها از کاربر درخواست نمی شود.

همچنین درباره نحوه نمایش فعالیت کاربر برای وب‌سایت‌هایی که از آن بازدید می‌کنند، کارفرما یا مدرسه و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در حالت استاندارد Incognito  گوگل کروم کروم را توضیح می‌دهد.

فعال کردن این تنظیمات برای آیپدهای خانوادگی مشترک که هنوز قابلیت چند کاربره ارائه نمی دهند، مفید است. در همین حال، اگر برای به ورود به حساب‌های دیگر نیاز به صرفه‌جویی در استفاده از کپی دستی URL‌ها و باز کردن حالت ناشناس داشته باشید، ایده‌آل است. بهترین بخش این ویژگی عدم تاثیر آن هنگام استفاده بر حالت عادی کروم است.

در همین حال، نسخه 108 کروم برای iOS نیز امروز با ویژگی‌های زیر عرضه شد:

  • اکنون تارنما‌ی سایت‌ها در کنار اطلاعات کاربری سایت در Google Password Manager و در برنامه‌های افزودنی ارائه‌دهنده آن قابل مشاهده‌است.
  • بهبود ثبات و عملکرد.

اگرچه گوگل در حال کار بر روی تب های سفارشی کروم ناشناس در اندروید است، این ویژگی در این دستگاه‌ها هنوز در دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.