“کلون” ربات انسان نما با دست پرقدرت همه کاره می‌سازد

شرکت کلون در حال ساخت اولین ربات انسان نما و پرقدرت دنیا است تا رایج ترین مشکلات زندگی روزمره را با دست های منعطفش حل کند.

به گزارش تک ناک، در طول هشت ماه گذشته، این تیم تحقیقات و زمان خود را در تلاش برای تولید Clone Hand  دست ربااتیک سبک، ارزان، سریع و بادوام خود صرف کرده است.
یکی از اولین چیزهایی که مردم وقتی به دست روباتیک شرکت Clone نگاه می کنند می بینند این است که چگونه این دست روباتیک به یک دست واقعی انسان با دستکش خاکستری شبیه است.
نحوه نگه داشتن اجسام از جمله توپ تنیس، اره، بطری دارو، کتل بل و حتی مته این تصور را به وجود می‌آورد که حرکات آن چقدر طبیعی است، گویی مدت زیادی است که این روش چنگ زدن و نگه داشتن را انجام داده است.


از نظر ظاهری، این تیم چندین آزمایش را پشت سر گذاشته است که به ساخت یک دست روباتیک کاملاً کارآمد و موفق منجر شد. دست روباتیک Clone Hand (V15) دارای 16 ماهیچه جدید از تعداد اولیه 20 ماهیچه است که در مجموع به 36 عضله می رسد. این به دست روباتیک کمک می کند تا 27 درجه آزادی کامل از جمله تمام مفاصل انگشت شست را داشته باشد.


در 8 ماه گذشته، کلون به طور مکرر فرآیند طراحی و مونتاژ ماهیچه های هیدرولیک خود را به روز کرده است و دوام دست روباتیک را از 5 هزار چرخه به بیش از 650 هزار چرخه افزایش داده است. تمام عناصر فلزی از طراحی ماهیچه حذف شدند، در حالی که قطر عضله برای افزایش فرکانس عملکرد کاهش یافت.
کوچک کردن قطعات برای فشرده کردن کل دست
برای دریچه‌های Clone Hand، تیم اندازه دریچه را تا دو برابر اندازه اصلی آن به 26 گرم کاهش می‌دهد تا دوام آن را از 500 به بیش از 1،000،000 سیکل افزایش دهد. ساختار اسکلتی دست رباتیک Clone Hand نیز از ابتدا بازطراحی شده است و اکنون از یک کامپوزیت جدید ساخته شده است که تقریباً به طور کامل از “مواد قابل بازیافت و ارزان در دسترس” تشکیل شده است.

digikala


اندازه سیستم نیروی هیدرولیک دستی ربات نیز برای فشرده‌تر کردن آن کاهش یافته است و از 8.3 کیلوگرم برای 20 سوپاپ اصلی به 4.3 کیلوگرم برای 36 سوپاپ کاهش یافته است. این مرحله مونتاژ آن را برای تولید انبوه برای فرآیند جوشکاری شیمیایی آسان می کند. به لطف این ویژگی‌ها، Clone Hand می‌تواند تقریباً مانند یک دست انسان عمل کند، زیرا نسخه اخیر می‌تواند انگشت شست خود را بچرخاند، انگشتان خود را از چپ به راست حرکت دهد، مچ دست خود را تکان دهد و دارای انعطاف و ضربه پذیری بالای ساعد و مفصل آرنج قفل شده است.
دست ربات کلون بخشی از یک طرح انسان نما است
دست رباتیک تنها یکی از اعضای بدن از کل طرح ربات انسان نمای کلون است که این تیم در نظر دارد بسازد. آنها قبلاً اسکلت های انسان نما، منبع تغذیه هیدرولیک قابل حمل و ماهیچه‌های مصنوعی اختصاصی را توسعه داده‌اند که در بدنه ربات انسان نمای Clone Hand نصب می‌شود،. طراحی جدید و انعطاف پذیر Clone Hand به آن اجازه می دهد تا به خوبی در داخل Clone Tose اسکلتی با تمام لوله ها و دریچه های آن قرار گیرد.


همانطور که تیم clone توضیح می دهد، Clone Torso شامل 124 عضله در گردن، شانه ها، بازوها، قفسه سینه و قسمت بالایی پشت است و ستون فقرات آن با یک لولای فعال در استخوان دنبالچه، که به ظاهر مکمل بدن برای دست رباتیک کلون است تکمیل می شود.
اگر کسی تعجب کند که چه چیزی Clone Hand را از سایر دست‌های انسان‌نما متمایز می‌کند، Clone می‌نویسد که یک ربات همه‌منظوره که وظایف زیادی را در یک محیط شلوغ مانند یک خانه انسانی انجام می‌دهد، باید دست‌های خود را با مکانیزمی فعال کند که بتواند با آن سازگار شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.