با “مکس” حرکت بر سطح آب را بدون ترس تجربه کنید

شرکت فرانسوی جت سایکل نوعی قایق از نوع هیدروفویل ها ساخته که می تواند تجربه استفاده خوشایند را برای طیف زیادی از جوانان فراهم کند.

شرکت فرانسوی جت سایکل نوعی قایق از نوع هیدروفویل ها ساخته که می تواند تجربه استفاده خوشایند را برای طیف زیادی از جوانان فراهم کند.

به گزارش تک ناک، دوچرخه‌سواری با هیدروفویل یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های آبی جوانان است، اما می‌تواند برای افراد ناآشنا نیز ترسناک باشد.

هیدروفویل نوعی قایق است که در دو پهلویِ آن باله‌هایی نصب شده‌است. هنگامی که این قایق به سرعتِ لازم برسد و نیروی برآ ( نیرویی که در اثر حرکت ماهی‌واره در یک مایع ایجاد می‌شود)در آن کافی باشد، قایق به حالت باله‌ران (foilborne) درمی‌آید، یعنی بدنه قایق از آب جدا می‌شود و قایق بر روی باله‌هایش حرکت می‌کند.
اما چه می‌شد اگر می‌توانستید روی یک سکوی متعادل شبیه به یک کایاک بنشینید، تکیه دهید و در مسیر راه اندازی حرکت آسان و کم کشش و بلند پروازانه‌، که برای هیدروفویل‌ها ارزشمند است، رکاب بزنید؟


این فرمولی است که شرکت فرانسوی جت سایکل( JetCycle) از آن برای بیرون کشیدن عامل ترساندن از هیدروفویل استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد که با این روش افراد بیشتری می‌توانند وارد آن شوند.

جت سایکل به جای استفاده از یک طرح بلند و زین‌دار از صنعت دوچرخه، مانند سایر دوچرخه‌های هیدرو فویل و غیر هیدروفویل، برای طراحی دوچرخه آبی هیدروفویل خود با نام مکس به صنعت ساخت قایق نگاه می‌کند.

این موضوع مکس را در بدنه کامپوزیت براقی در کنار قرار می‌دهد که با استفاده از یک لایه تزریق خلاء، که به دقت برای ترکیبی از وزن کم و استحکام و قطر مطلوب ساخته شده‌است، جلا داده شده است. کاربر می‌تواند بر یک سکوی ثابت بنشیند که بیشتر شبیه یک کایاک با صندلی در پشت است تا یک قاب دوچرخه.

اگر بال‌های برجسته فویل فیبر کربنی آن نبود، ممکن بود Max را با یک کایاک پدال‌دار اشتباه بگیریم. اما این بال‌ها چیزی است که آن را از سایر صنایع دوچرخه های آبی پدالی متمایز می‌کند و تمام بدن را در حال استفاده و رکاب زدن خارج از آب نگه می دارد و به MAX اجازه می‌دهد به آرامی روی سطح آب حرکت کند.


برخلاف مدل های الکتریکی با کمک پدال که در برخی دیگر از دوچرخه‌های آبی دیده می‌شود، Max با ابعاد 3.4 مترو35 کیلوگرم، با تکیه بر پدال زدن برای چرخاندن پروانه گام متغیر تعبیه شده در عقب، 100 درصد با نیروی انسانی کار می‌کند. قدرت از طریق رانشگر تسمه ( Gates) بهینه سازی شده و به طور کارآمد به صورت داخلی به پروانه منتقل می‌شود.


جت سایکل به ما می گوید مدل مکس با قیمت خرده فروشی 12 هزار یورو در دسترس است. این شرکت همچنین بر رویدادهای نمایشی و ناوگان اجاره‌ای آبی در فرانسه تمرکز کرده است، چیزی که ما قطعاً برای بهره‌وری پیش از سرمایه‌گذاری چنین پولی در فعالیتی که از فعالیت‌های پیشین ما متفاوت است، می‌خواهیم. با این حال، مطمئناً یک تمرین خوب و سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.