شبکه فن‌بازار تا پایان مرداد به گردش مالی 640 میلیاردی رسید

شبکه فن‌بازار به گردش مالی 640 میلیاردی رسید

وظیفه اصلی شبکه فن‌بازار ملی ایران کمک به رونق مبادلات فناورانه و انتقال تکنولوژی در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است که این شبکه از ابتدای امسال تا پایان مرداد ۶۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

به گزارش تک ناک ، فناوری به عنوان یکی از مهم ترین عوامل توسعه اقتصادی و صنعتی کشورها مطرح است. در مناطق مختلف جهان، روش های گوناگونی در راستای تسهیل انتقال و مبادله فناوری در سطوح محلی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی به کار می‌رود.

شبکه فن‌بازار بنگاهی برای مبادلات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های عرضه و تقاضا را بر عهده دارد. این بازارهای فناوری، نقش پررنگی در ارتقای شاخص‌های این حوزه داشته و سبب می‌شوند تا معاملات بیشتر و گسترده‌تری در حضور بازیگران فعال این حوزه رقم بخورد.

به گفته محمد صالحی خالقی دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این شبکه از ابتدا امسال تا پایان مرداد ۶۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته و تعداد بروکرها به 54 رسیده است.

digikala

شبکه فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در نقش یک واسطه حرفه‌ای در سطوح مختلف در کنار عرضه‌کنندگان خواهد بود.

در این شبکه ملی، تاکنون 5 فن‌بازار در عرصه‌های تخصصی، نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت، شهر هوشمند ایجاد شده است تا به شکلی کاملاً تخصصی در حوزه‌های مختلف فناورانه به متقاضیان خدمات ارائه کند. فن بازار تخصصی معدن نیز در حال اجرایی شدن است. در فن‌بازار تعداد شرکت‌ها به ۴۴۲۰، تعداد محصولات ۱۴۲۵۳ و تعداد تقاضاها به 837 رسیده است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.