گوشی‌های آینده گوگل با تراشه Tensor G2سه نانومتری به بازار می‌آید

گوشی‌های آینده گوگل با تراشه Tensor G2سه نانومتری به بازار می‌آید

گوگل سری پیکسل۷ را با تراشه Tensor G2 عرضه کرد و در حالی که تنها یک ماه از عرضه این دستگاه‌ها می گذرد، شایعاتی در مورد نسل بعدی آن به گوش می رسد.

به گزارش تکناک ، استفاده گوگل از نسل سوم تراشه 3 نانومتری Tensor سامسونگ مطرح شده و در راستای آن ، آخرین شایعات حاکی از برخی تحولات هیجان انگیز است.

ظاهراً تراشه Tensor G3 در آینده در گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو سال آتی استفاده خواهد شد.  همچنین گوگل از مودم Exynos 5300G که توسط بازوی System LSI سامسونگ ساخته شده‌ و همان واحد موجود در سری پیکسل 7 است، استفاده خواهد کرد. همچنین WinFuture، از بهره‌مندی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند گوگل از چیپ‌ستی با اسم مستعار «زوما» خبر می‌دهد.

شایعات نشان دهنده فرایندکار بر روی Exynos 2300 توسط سامسونگ است و از نظر ظاهری، تراشه زوما می تواند همان تراشه Tensor G3 مورد نظر و یک نسخه سفارشی از Exynos 2300 باشد. البته بدین منظور بهینه سازی های گوگل برای یادگیری دستگاه و هوش مصنوعی باید به آن اضافه شود. سامسونگ همچنان فعالانه در حال توسعه Exynos 2300 است و همچنان امکان استفاده از این چیپست در گلکسی در برخی مناطق وجود دارد.

این گزارش همچنین به اسامی مستعار دو دستگاه گوگل با نام‌های هاسکی و شیبا اشاره می‌کند. طبق این گزارش هر دو دستگاه از رم 12 گیگابایتی و ظاهراً شیبا از صفحه نمایش با رزولوشن فول اچ دی (2268 در 1080 پیکسل) و هاسکی از صفحه نمایش QHD+ (2822 در 1344 پیکسل) برخوردار خواهند بود. بنابراین، شیبا همان پیکسل 8 و هاسکی همان پیکسل 8 پرو می‌تواند باشد.

همه این اطلاعات ممکن است غلط باشد، زیرا هیچ یک از این مشخصات وضوح صفحه نمایش، با دستگاه های پیکسل قبلی مطابقت ندارد. در واقع، اگر «هاسکی» یک دستگاه مدل حرفه‌ای باشد، یک تنزل رتبه محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram