گوگل پشتیبانی از ” Pass Key” برای اندروید و کروم را آغاز می‌کند

گوگل پشتیبانی از ” Pass Key” برای اندروید و کروم را آغاز می‌کند

اپل، گوگل، مایکروسافت و سایرین در این صنعت می‌خواهند رمز های عبور وب‌سایت وبرنامه را با « Pass Key » (کلید عبور) جایگزین کنند.

به گزارش تک ناک، در این روش هر جاکه نیاز به پسورد باشد فقط کافیست قفل دستگاه خود را باز کنید . از امروز اندروید و گوگل کروم از ورود به سیستم با Pass Key پشتیبانی خواهند کرد.
این ویژگی بدون در نظر گرفتن پلتفرم، امکان ورود بدون رمز عبور را در بین برنامه ها و وب سایت ها فراهم می کند.
انتشار کلید عبور اولین نقطه عطف مهم در تلاش بزرگ گوگل برای گسترش استفاده از کلیدهای عبور با همکاری شرکای صنعتی است.
در اوایل سال جاری، گوگل با شرکای بزرگ صنعتی مانند اپل و مایکروسافت به عنوان بخشی از یک ابتکار گسترده تر برای تبدیل رمزهای عبور به گذشته پیوست و امروز غول جستجو این تلاش را یک گام فراتر برداشته است.
گوگل امروز اعلام کرد که پشتیبانی از کلید عبور را برای توسعه‌دهندگان در اندروید و کروم راه‌اندازی می‌کند و راه را برای ورود بدون رمز عبور در دستگاه‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها بدون در نظر گرفتن پلتفرم هموار می‌کند. به گفته این شرکت، راه اندازی امروز اولین نقطه عطف در تلاش های گوگل برای پشت سر گذاشتن رمزهای عبور است.
گوگل در یک پست وبلاگی گفت: کلیدهای عبور جایگزینی بسیار امن برای رمزهای عبور و سایر فاکتورهای احراز هویت فیشینگ پذیر هستند. آنها خطرات مربوط به استفاده مجدد از رمز عبور و نقض پایگاه داده حساب را حذف می کنند و از کاربران در برابر حملات فیشینگ محافظت می کنند.


عرضه پشتیبانی از رمز عبور به کاربران امکان می دهد تا کلیدهای عبور را در تلفن های اندرویدی ایجاد و استفاده کنند، به این معنی که دیگر نیازی به به خاطر سپردن رشته های مختلف رمز عبور ندارند. کلیدهای عبور بر اساس استانداردهای FIDO Alliance و World Wide Web Consortium ساخته شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که از تلفن هوشمند خود برای ورود به برنامه یا وب‌سایت در دستگاهی نزدیک که هر پلتفرمی را اجرا می‌کند، استفاده کنید.

در عین حال، توسعه دهندگان اکنون منابع مورد نیاز خود را برای پیاده سازی پشتیبانی از کلید عبور در وب با کروم، از طریق WebAuthn API، اندروید و سایر پلتفرم ها در اختیار دارند. آنها می توانند این کار را با ثبت نام در خدمات Google Play بتا و استفاده از Chrome Canary انجام دهند. به گفته گوگل، این ویژگی ها در اواخر امسال به طور گسترده در کانال های پایدار در دسترس خواهند بود.

کاربران بدون نیاز به ثبت نام مجدد هر حساب، به رمز عبور خود در چندین دستگاه، قدیمی و جدید دسترسی خواهند داشت. برای ایجاد رمز عبور، آنها فقط باید اطلاعات حساب رمز عبور را تأیید کنند و در صورت درخواست از اثر انگشت، چهره یا قفل صفحه استفاده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از یک رمز عبور ذخیره شده در تلفن برای ورود به سیستم در دستگاه نزدیک استفاده کنند.

گوگل گفت: از آنجایی که کلیدهای عبور بر اساس استانداردهای صنعتی ساخته شده‌اند، این کار در پلتفرم‌ها و مرورگرهای مختلف از جمله Windows، macOS و iOS، و البته ChromeOS، با تجربه کاربری یکنواخت کار می‌کند.

ورود بدون رمز عبور در حال حاضر یک واقعیت است، اما این مسیر در حال حاضر آنطور که باید صاف نیست. اتحاد گوگل با غول های بزرگ فناوری برای کاهش اصطکاک این مسیر قابل توجه است. آخرین نقطه عطف، گامی در جهت درست به سمت پاک کردن رمزهای عبور از چهره اینترنت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram