ساده نوشتن به معنای واقعی کلمه بازدهی دارد

ساده نوشتن

نویسندگی مالی پر از اصطلاحات و پیچیدگی است. اما یک سری تحقیقات نشان می دهد که سرمایه گذاران به سمت ساده نوشتن و واضح  نوشتن با جملات کوتاه کشیده می‌شوند.

به گزارش تک ناک، دلیل ساده این است که نوشته پیچیده بی‌ارزش است و مردم آن را کسل‌کننده می‌دانند، واقعیتی که توسط تحقیقات علوم اعصاب تأیید شده است.

نویسنده مجموعه ای از مطالعات را در مورد ارزش مالی نوشته خوب مرور می‌کند و نکاتی را به شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که به دنبال برقراری ارتباط واضح تر با سرمایه گذاران یا هر کس دیگری هستند.

زمانی که آرتور لویت، رئیس SEC در دهه 1990 از نوشتن ساده دفاع کرد، استدلال کرد که نوشته مالی ساده تر به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. از آن زمان، ما همچنین یاد گرفتیم که این امر می‌تواند به شرکت ها کمک کند تا در آمد بیشتری کسب کنند.

محققان تأیید کرده اند که اگر به سادگی و به طور مستقیم بنویسید، می‌توانید سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنید، هزینه بدهی و حقوق صاحبان سهام را کاهش دهید، و حتی در پول و زمان مربوط به حسابرسی صرفه جویی کنید.

یک آزمایش برجسته توسط کریستینا رنکمپ، استاد حسابداری در کورنل، برخی از پیامدهای نوشتار نامناسب شرکتی را مستند کرد. او در کار با مخاطبان بیانیه‌های مطبوعاتی شرکت‌، نشان داد که شرکت‌ها مخاطبان خود را به دلیل سلاست پردازش شلخته اسنادشان از دست می‌دهند. سلاست پردازش معیاری برای خوانایی است، که توسط روانشناسان و عصب شناسان استفاده می‌شود.

رنکمپ در آزمایشی از افراد خواست تا دو نسخه از انتشارات مطبوعاتی مالی را ارزیابی کنند. یکی نسخه واقعی از یک شرکت نوشابه بود. مورد دیگر ویرایشی از مورد اول با استفاده از زبان ساده بود که توسط کتاب راهنمای انگلیسی ساده‌ی SEC پشتیبانی شده بود.

کتاب راهنما اساساً راهنمایی برای روان‌تر ‌بودن است، و حاوی اصولی است که اکنون به عنوان معیاری برای سنجش میزان خوانایی توسط محققان بکار می‌روند.

آزمایش رنکمپ، که از شاخص به اصطلاح “مه” استفاده می‌کند ( معیاری برای خوانایی بر اساس استانداردهای کتاب راهنما)، شواهدی را ارائه کرد که نشان می‌دهد که اگر شرکت‌ها حقیقتاً خواندن نوشته‌های خود را آسان‌تر کنند، در جذب مخاطب بهتر عمل خواهند کرد.

او در سال 2012 پس از اندازه‌گیری اعتماد بیشتر مخاطبان به نسخه‌هایی که به خوبی نوشته‌شده اند نوشت:پردازش روانی از یک نوشته خواناتر، به عنوان یک نشانه اکتشافی عمل می‌کند و باور سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه می‌توانند بر اطلاعات موجود در نوشته تکیه کنند را افزایش می‌دهد.

مطالعات بعدی برای تعیین کمیت آسیب‌های مربوط به” نوشته بیش از حد پیچیده” به خارج از آزمایشگاه و به بازارهای دنیای واقعی رفته است. در سال 2017، بیونگ هیون هوانگ در کرنل و هیو هوکوانگ کیم در دانشگاه کارولینای جنوبی، ارزش بازار را در مقابل ارزش خالص دارایی صندوق‌های وجوه سرمایه‌گذاری بسته (CEF) مقایسه کردند. آنها دریافتند که وجوه دارای گزارش‌های سالانه که تنها با یک افت انحراف استاندارد در خوانایی (یک پرده ضخیم‌تر از مه) تحت فشار قرار می‌گیرند، 2.5 درصد کاهش در ارزش بازار را نشان می‌دهند.

پروفسورها نوشتند: تحلیل ما نشان می‌دهد که افزایش 10 درصدی تعداد خطاهای نوشته به نسبت تعداد جمله (براساس استانداردهای SEC) به‌طور متوسط، باعث می‌شود CEF‌ها با 2.7 درصد تخفیف بیشتر معامله شوند.

هانگ کانگ ژو در دانشگاه ماساچوست و همکارانش در دانشگاه Illinois و University of Toledo رابطه بین توانایی شرکت‌ها برای تضمین اعتبار تجاری یا تأخیر در شرایط پرداخت و خوانایی فرم SEC از 10-Ks را بررسی کردند. با بررسی 4754 شرکت از سال 2004 تا 2016، تیم ژو دریافت که تامین کنندگان با 10-Ks ناخوانا تر معمولا اعتبار کمتری دریافت می‌کنند.

تیمی به رهبری حاتم ریجبا در دانشکده تجارت پاریس در سال 2021 دریافتند که SEC ناخوانا تر از گزارش های 10-K با هزینه های بالاتر سهام مرتبط است. زمانی که افشاها دارای لحن منفی یا مبهم بودند، هزینه حقوق صاحبان سهام حتی بالاتر بود. این تیم شرکت ها را در دوره 1995 تا 2017 مورد بررسی قرار داد. داده‌های آن‌ها نشان می‌دهد که میانگین هزینه اضافه شده سرمایه سهام برای شرکت‌هایی با نمرات خوانایی بالا (ضعیف) 57 امتیاز پایه است.

مطالعات از این نوع همچنان در حال انباشته شدن هستند. یکی پیشنهاد می کند که وقتی اسناد پیچیده می نویسید، هزینه سرمایه بدهی را 77 واحد پایه افزایش می دهید. یافته دیگری که از پیچیدگی 10-K به هزینه ها و طول ممیزی ها می‌افزاید. سومی نشان می دهد که پیچیدگی، حق بیمه پیشنهادی را برای شرکت‌های خریداری شده در طول M&Aها کاهش می‌دهد. مورد چهارم نشان می‌دهد که شرکت‌ها هنگام اعلام اتحاد با شرکت‌های با 10-Kهای ناخوانا، متحمل کاهش «بازده غیرعادی تجمعی» می‌شوند.

هزینه نوشته بد از نحوه عملکرد مغز ناشی می‌شود. علم نشان می‌دهد که اگر به ذهن محرک جذابی ندهید – یک متن خوب در این مورد  با مواد شیمیایی عصبی دلپذیری که افراد را به خواندن بیشتر تشویق می‌کنند، پاسخ نمی‌دهد. اگر این محرک را به مغز بدهید، باعث آزاد شدن دوپامین و سایر مواد شیمیایی می‌شوید که خوانندگان را به دام می‌اندازند  و آن‌ها را به ادامه خواندن وامی‌دارند.

مطمئناً، دانشمندان همه رازهای انگیزه دادن بهتر به خوانندگان را نمی‌دانند. بیشتر تحقیقات در مورد خوانایی بر همبستگی متکی است. همبستگی بین خوانایی و سود مالی می‌تواند یک رابطه علت و معلولی را نشان دهد اما آن را تأیید نمی‌کند.

محصول فعلی مطالعات از این نظر دارای یک مزیت بود. زمانی که قانون SEC در سال 1998 اجرایی شد، سه عدد از این مطالعات، ارتقای سال به سال افشاها را بررسی کردند. این رویداد  این رویداد مقطعی تمایل به مجزا کردن خوانایی به عنوان یک فاکتور داشت، و داده‌های این دوره نشان داد که روان‌بودن باعث سوددهی مالی می‌شود.

متأسفانه، شرکت ها قدرت ساده نوشتن را نادیده می گیرند. جرمیا بنتلی از دانشگاه ماساچوست و همکارانش گزارش کردند که افشای اطلاعات برای دوره 2003 تا 2019، بر اساس استانداردهای قانون 421، پیچیده‌تر شده‌اند.

اگر می‌خواهید خوانایی افشاگری‌های خود را بهبود ببخشید، نمی‌توانید راهنمای بهتری از پیشنهادات کتاب راهنمای SEC برای شروع پیدا کنید. نکات این کتاب راهنما کمک‌های همیشگی برای ترغیب خوانندگان  و سرمایه گذاران  برای بهره‌مند شدن از کلام شما هستند.

همچنین می‌توانید به تاکتیک‌های دیگری توجه کنید که از چیزهایی که به سرعت در مورد پردازش کلام در مغز می‌آموزیم ناشی می‌شوند. در اینجا چند مورد از نکات برجسته کتاب آینده‌ام گفته شده‌است.

1.تبلیغات کمتر: از افعال و اسم های قوی و ماندگار استفاده کنید. قیدها و صفت ها اغلب خوانایی را مختل می‌کنند، مانند سرفه کردن در اپرا.

2.آن را تجزیه کنید: افکار و جملات بزرگ را تجزیه کنید. همانطور که یک حرفه ای یک بار گفت: این دوره هرگز به اندازه کافی زود نمی آید.

3.نکته‌ها را کوتاه کنید: هر استدلالی استثنا دارد. هر موضوعی نیاز به مفاد دارد. با این حال، مگر اینکه به طور خاص به سلب مسئولیت ها اشاره می‌کنید، پیچیدگی آرایه ها را به حداقل برسانید.

4.پاک کردن باقیمانده ها: با هر پیش نویس جدید، اصلاح، تقویت، تصریح و بیان مجدد خواهید داشت. برگردید و عبارات اضافی را حذف کنید.

5.متن را کوتاه نگه‌دارید: بیشتر از چیزی که مخاطب شما به آن نیاز دارد ننویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.