یوتیوب به کودکان محتوای نامناسب پیشنهاد می کند!

طبق یک مطالعه جدید در مورد سیستم نمایش ویدیو در یوتیوب، نمایش محتوای نامناسب مانند تیراندازی در مدرسه و اسلحه توسط این سیستم به کودکان مشخص شده است.

به گزارش تکناک، این مطالعه توسط گروه ناظر غیرانتفاعی TTP انجام شده‌است. آنها متوجه شدند الگوریتم یوتیوب بازیکنان بازی‌های ویدیویی را به سمت محتواهایی شامل تیراندازی در مدرسه، استفاده از اسلحه و آموزش نحوه ساخت سلاح گرم سوق می‌دهد.

ویدیو‌های پیشنهادی یوتیوب برای کودکان

محققان برای انجام این تحقیق، چهار حساب یوتیوب متعلق به دو پسر 9 ساله و دو پسر 14 ساله ایجاد کردند. آنها با این حساب‌ها لیست‌های پخش Grand Theft Auto، Halo، Lego Star Wars و Roblox را در میان دیگر عناوین معروف بازی‌های ویدیویی تماشا کردند. سپس، نحوه رفتار یوتیوب با این حساب ها را در یک دوره 30 روزه پیگیری کردند.

نتایج نشان داد یوتیوب محتوای نامناسب فیلم های حاوی اسلحه و تیراندازی را به همه حساب های گیمر توصیه می کند. به علاوه، کسانی که روی آن ویدیوها کلیک کنند، ویدیوهای بیشتری از همان موضوع دریافت خواهند کرد. این فیلم ها شامل تیراندازی های دسته جمعی و سایر صحنه های مربوط به تیراندازی، تصاویر گرافیکی از آسیب های سلاح گرم به بدن انسان، و روش هایی برای تبدیل تپانچه ها به سلاح های تمام اتوماتیک بود.

طبق یافته‌های این تحقیق، به نظر می‌رسد بسیاری از فیلم‌های پیشنهادی فراتر از قوانین یوتیوب هستند و برخی از فیلم‌ها شامل تصاویری از دختر کوچکی هنگام شلیک با اسلحه و راهنمای تغییر سلاح‌های غیرقانونی بود. بیشتر این ویدیوها در بخش تبلیغات نمایش داده می‌شد. بنابراین معلوم شد یوتیوب با پیشنهاد ویدیوهای نامناسب به بچه ها، کسب درآمد می کند.

در پاسخ به این تحقیق، یکی از نمایندگان YouTube گفت برنامه YouTube Kids شامل ویژگی های نظارت درون برنامه ای می‌شود و برای ایمن تر کردن تماشای کودکان و نوجوانان طراحی شده‌است. با این حال، وی لزوم بررسی برخی نکات کلیدی موجود را پذیرفت. همچنین، یوتیوب تمایل خود به همکاری با محققان دانشگاه را نشان داد. از سوی دیگر، او درباره عدم ارائه اطلاعات مشخص در مورد روش‌های مورد استفاده برای تحقیق، تعداد کلی ویدیوهایی پیشنهادی به حساب‌های آزمایشی و فقدان جزئیات در مورد استفاده از ویژگی نظارت درون برنامه ای YouTube شکایت کرد.

قابلیت پیشنهاد ویدیو یوتیوب همیشه دچار مشکل بوده است

این اولین باری نیست که محققان یا کاربران عادی از سیستم پیشنهاد محتوا YouTube شکایت می‌کنند. پیش از این، بسیاری از کاربران و محققان نگرانی خود درباره نمایش محتوای نامناسب و مشکوک در یوتیوب که ممکن است مستقیماً قوانین آن را نقض نکند، اما همچنان نباید در شبکه باشد، را مطرح کرده‌اند. در نتیجه یوتیوب تلاش هایی برای مخفی کردن چنین ویدئوهایی انجام داده است. و حتی اجازه اشتراک‌گذاری برخی از این فیلم‌ها را نمی‌دهد.

یوتیوب همچنین به دلیل پیشنهاد به تماشاگران برای تماشای محتوای نامناسب مورد انتقاد قرار گرفته است. در برخی موارد، یوتیوب بینندگان ویدیو‌های غیرحزبی و دور از دیدگاه مخاطره آمیز را به سمت ایدئولوژی افراطی شامل سخنان توهین‌آمیز سوق داده است.

زمانی یوتیوب به عنوان بزرگترین منبع انتشار اطلاعات در مورد تئوری های توطئه در نظر گرفته می‌شد و کاربران هنگام تماشای فیلم هایی در مورد موضوعات خاص، مانند واکسن ها یا رویدادهای سیاسی، به سمت محتوای گمراه کننده هدایت می‌شدند. در نتیجه میلیون‌ها نفر اطلاعات اشتباه دریافت می‌کردند.

ناظران یوتیوب قصد در صدر نگه‌داشتن برخی از محتواهای خشونت‌آمیز و گرافیکی را دارد و به کودکان محتوای خشونت آمیز یا مطالب آزاردهنده ای مؤثر بر آنها را پیشنهاد می‌کند.

با توجه به این اطلاعات، یوتیوب باید عوامل مورد نظر در پیشنهاد ویدیو‌ها را مورد بازبینی قرار دهد. البته، بسیاری از کودکان از تلفن / حساب والدین خود برای تماشای ویدیوهای YouTube استفاده می کنند. بنابراین بهتر است ایده پشت ویدیوهای پیشنهادی به جای توصیه ویژگی‌های خاص، اطلاح و بازبینی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.