ارائه منوهای مخفی شونده در Google Docs

پس از طراحی مجدد بزرگ Google Docs، درادامه گسترش قالب بندی هوشمند و امکان ایجاد بلوک‌های ساختاری سفارشی توسط کاربر و عناوین جمع شونده فراهم شده است.

به گزارش تکناک، اکنون در نسخه تحت وب Google Docs امکان جمع و گسترش منو‌ها به منظور «بررسی آسان‌تر محتوا و پنهان کردن بخش‌هایی از اسناد بزرگ‌تر» وجود دارد.

ویراستاران می‌توانند رفتار پیش‌فرض منو‌ها به صورت گسترش‌یافته یا مختصر تنظیم کنند، و کاربران دارای دسترسی به مشاهده و کامنت می‌توانند هنگام باز کردن سند، آن را بزرگ و کوچک کنند، و با بستن آن، تغییرات برای ویراستار اعمال نمی‌شود.

این ویژگی از موارد درخواستی کاربران به منظور سهولت بیشتر بررسی محتوا بوده‌است. منوهای مخفی شونده Google Docs در هفته‌های آینده هم برای کاربران Workspace و هم برای حساب‌های شخصی گوگل در دسترس قرار خواهد گرفت.

digikala

در این میان، کاربران Workspace قادر به ایجاد بلوک‌های ساختاری سفارشی در Google Docs شامل متن و جداول با امکان استفاده مجدد، ذخیره و درج در اسناد دیگر خواهند بود.

به عنوان مثال، ممکن است در آغاز هنگام تهیه یک چک لیست برای راه اندازی محصول بخواهید یک الگو به منظور ردیابی نقاط عطف و وظایف، یا حتی یک بلوک از کد یا متن مورداستفاده در سازمان خود ایجاد کنید. اکنون امکان استفاده دوباره از الگوی طراحی‌شده به جای طراحی دوباره بلوک‌ها فراهم شده است و می‌توان الگوی مورد نظر را کپی پیست کرد.

همچنین می‌توان به بلوک های ساختاری سفارشی یک نام و توضیحات اختیاری اختصاص داد. آنها در پایین منوی @ و هنگام جستجو ظاهر می شوند.

  • برای ایجاد بلوک‌های ساختاری سفارشی، هر بخشی از سند را انتخاب > کلیک راست کرده و «Save as custom building block » را انتخاب کنید > نام مورد نظر برای بلوک را تایپ و روی ذخیره کلیک کنید.
  • برای درج بلوک‌ ساختاری سفارشی در یک سند، «@» و نام بلوک را تایپ کنید > enter را بزنید یا به «building blocks» مراجعه کنید > بلوک ساختاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بلوک‌های ساختاری سفارشی در هفته‌های آینده عرضه می‌شوند.

  • بلوک‌های ساختاری سفارشی برای طرح‌های اشتراک Google Workspace Business Standard، Business Plus، Enterprise Standard، Enterprise Plus، مشتریان Education Plus و حساب‌های سازمان‌های غیر انتفایی Google Docs در دسترس قرار می‌گیرد.
  • برای طرح‌های Google Workspace Essentials، Business Starter، Enterprise Essentials، Education Fundamentals، Education Standard، Teaching and Learning Upgrade، Frontline و همچنین مشتریان قدیمی G Suite Basic و Business در دسترس نخواهد بود.
  • برای کاربرانی که دارای حساب های شخصی Google هستند نیز در دسترس نخواهد بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.