یوتیوب روز سهشنبه تأیید کرد که ویژگیهای خرید را به Shorts اضافه میکند تا کاربران بتوانند هنگام حرکت در میان ویدئوهای کوتاه، محصولاتی را نیز خریداری کنند.
به گزارش تک ناک، این شرکت با همکاری سازندگان محتوای واجد الشرایط در آمریکا که قابلیت برچسبگذاری قیمت محصولات فروشگاههای خود را آزمایش میکنند شروع به معرفی ویژگیهای خرید در YouTube Shorts کرده است.
بینندگان در ایالات متحده، هند، برزیل، کانادا و استرالیا می توانند برچسب های قیمت را ببینند و از طریق آن خرید کنند. یوتیوب می گوید قصد دارد در آینده به ارائه امکان برچسب گذاری قیمت محصول در ویدئوهای کوتاه برای سازندگان محتوا در کشورهای بیشتری ادامه دهد.
علاوه بر ویژگیهای خرید، یوتیوب در حال آزمایش یک برنامه وابسته در ایالات متحده است که به سازندگان محتوا اجازه میدهد از طریق خرید محصولات توصیهشده در Shorts و ویدیوهای معمولی خود توسط بازدیدکنندگان ، کمیسیون دریافت کنند. این شرکت میگوید این آزمایش هنوز در روزهای اولیه است و قصد دارد به تدریج این آزمایش را برای سازندگان محتوای بیشتری در سال آینده گسترش دهد.
سخنگوی یوتیوب در ایمیلی به TechCrunch گفت: ما قویاً معتقدیم یوتیوب بهترین مکان برای سازندگان محتوا برای ایجاد یک کسب و کار است و خرید بخشی از هر کسب و کاری است.
این خبر چند هفته پس از آن منتشر شد که یوتیوب اعلام کرد که سازندگان محتوا از سال آینده ۴۵ درصد از درآمد تبلیغات را به خود اختصاص خواهند داد. در اوایل سال 2023، سازندگان میتوانند در صورت رسیدن به آستانه جدید ویژه Shorts از ۱۰۰۰ مشترک و ۱۰ میلیون بازدید از Shorts در طی ۹۰ روز، برای “برنامه شریک” یوتیوب درخواست دهند و پس از آن ۴۵ درصد از درآمد تبلیغاتی را از ویدیوهای خود کسب کنند.
Shorts YouTube از ۱.۵ میلیارد کاربر ماهانه عبور کرده است، اما علیرغم این موفقیت، بر اساس گزارش درآمد سه ماهه Alphabet که در ماه گذشته منتشر شد، درآمد سه ماهه تبلیغات یوتیوب نسبت به کل سال ۱.۹ درصد کاهش یافته و انتظارات پیش بینی شده را بر آورده نکرده است. یوتیوب احتمالاً ویژگیهای خرید جدید را راهی برای گسترش جریان درآمد خود در میان رکود بازار تبلیغات میداند.
در چند سال گذشته، یوتیوب در تلاش بوده است تا پلتفرم خود را با راه اندازی محصولاتی مانند تبلیغات قابل خرید و امکان خرید مستقیم از پخش های زنده میزبانی شده توسط سازندگان محتوا، به یک مقصد خرید برای کاربران تبدیل کند. با توجه به این حرکت ها، منطقی است که یوتیوب خرید را به Shorts نیز بیاورد.