۹ نکته مهم هنگام خرید تبلت

۹ نکته مهم هنگام خرید تبلت

جنبه اصلی و قابل توجه تبلت، اندازه و کارایی آن، به عنوان پیوندی عالی بین گوشی هوشمند و رایانه شخصی است. این دستگاه‌ها با صفحه نمایش بزرگتر از یک تلفن همراه اما کوچکتر از لپ تاپ استفاده‌های متفاوتی دارند.

به گزارش تکناک، این دستگاه‌ها تجربه‌ای عالی در بررسی ایمیل‌ها، مرور نتایج جستجو، گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم، و هر عملکرد موجود دیگری در تلفن‌های هوشمند ارائه می‌کنند. از نظر وزن و اندازه نیز در صورت جابجایی زیاد و نیاز به یک دستگاه مناسب برای کار یا سرگرمی، بسیار بهتر از لپ تاپ‌ها هستند.

در حال حاضر، با توجه به وجود گزینه‌های بسیار خوب در بازار، خرید یک تبلت کار آسانی نیست. در این مقاله موارد مهم موثر در انتخاب بهترین تبلت عنوان شده است.

  1. هدف

قبل شروع بررسی گزینه‌ها، بهتر است هدف از خرید تبلت را مشخص کنید. به این ترتیب، می‌توان با وضوح بهتر تصمیم به خرید گرفت.

هنگام خرید تبلت، باید هدف خود از خرید آن، خواه برای مرور وب، سرگرمی در حال حرکت، بازی یا نوعی جایگزین برای لپ‌تاپ را مشخص کنید. آگاهی از اولویت‌ها در تصمیم گیری بسیار موثر است. بنابراین، از اولویت‌های خود قبل از صرف هزینه اطمینان حاصل کنید.

  1. قیمت

قیمت مهم ترین عامل صرف نظر از خرید تبلت است. با این حال اگر قصد خرید داشته‌باشید، باید برای خرید یکی از باکیفیت‌ترین انواع آن سر کیسه را شل کنید. با این حال، در صورت تعیین بودجه‌، باید به برخی از الزامات آن بسنده کنید.

اگر هدف از خرید مشخص باشد، جستجوی برای بهترین تبلت بر اساس بودجه مورد نظر بسیار آسان‌تر خواهد بود.

  1. سیستم عامل

برندهای مختلف سیستم عامل‌های متفاوتی دارند، بنابراین تصمیم گیری در مورد سیستم‌عامل آن، پس از تعیین هدف، ضروری است. سیستم عامل مورد‌نظر در نهایت برند را تعیین می کند و بالعکس. بنابراین، اگر طرفدار برند خاصی باشید یا سیستم‌عامل خاصی در ذهن داشته‌باشید، از سنجش دقیق مزایا و معایب آن اطمینان حاصل کنید.

در اینجا توضیح مختصری از ویژگی‌های قابل ارايه توسط هر سیستم عامل ذکر شده است.

 سیستم عامل آیپد اپل

در صورت استفاده از مک‌بوک، انتخاب آی‌پد اپل توصیه می‌شود. زیرا می‌توان از هم‌گام‌سازی بین این دو دستگاه لذت برد. علاوه بر این، می‌توان از آی‌پد اپل به‌عنوان مانیتور دوم نیز استفاده کرد یا حتی با افزودن صفحه‌کلید و ماوس، آن را به جایگزینی برای مک‌بوک خود تبدیل کرد.

از نظر عملکرد، آیپدهای اپل شامل رابط کاربری روان، و تعداد زیادی برنامه مفید و تجربه مولتی‌تسکینگ مناسب می‌شوند. آی‌پد برای علاقه‌مندان به نقاشی و طراحی، یا افراد علاقه مند به خلق هنر NFT، بسیار مناسب است.

 سیستم عامل اندروید

بهترین جایگزین برای سیستم عامل آی‌پد، سیستم عامل اندروید است. تبلت‌های دارای سیستم‌عامل اندروید نیز مانند رقیب خود، شامل برنامه‌های بسیاری در Google Play Store می‌شوند. علاوه بر این، آنها نسبتاً مقرون به صرفه‌تر از آیپدهای اپل هستند، بنابراین اگر به دنبال تبلتی مقرون به صرفه برای استفاده معمول هستید، تبلتی با سیستم عامل اندروید بهترین گزینه است.

این تبلت‌ها همچنین برای اهداف سرگرمی یا مطالعه کودکان، گزینه‌های عالی هستند. با این حال، تلفن و تبلت اندرویدی هم‌گام‌سازی مطلوب موجود در دستگاه‌های اپل را ندارند.

 سیستم عامل ویندوز  

اگر به دنبال جایگزینی برای رایانه شخصی ویندوزی خود هستید، احتمالاً سیستم عامل ویندوز مایکروسافت بهترین گزینه است. آنها حتی برای اجرای ابزارهای توسعه نرم افزار قدرتمند ساخته شده اند، بنابراین اگر در حال حرکت نیاز به کدنویسی مداوم دارید، این سیستم عامل بهترین گزینه و تقریباً یک نسخه شیک و سبک‌تر از هر لپ‌تاپ ویندوزی موجود در بازار است.

 سیستم عامل کروم

سیستم‌عامل کروم نسخه تقلیل‌یافته سیستم‌عامل اندروید است و امکان اجرای تمامی موارد موجود در تبلت اندرویدی در آن فراهم است. با این حال، در صورت ارجحیت کیفیت تصویر و قدرت تبلت، این تبلت‌ها باید در لیست اولویت‌ها پایین تر قرار گیرند.

تبلت‌های قابل حمل Chrome OS گزینه‌های بهتری برای کودکان مدرسه‌ای و به منظور استفاده برای مطالعه هستند.

  1. اندازه و وزن

تبلت‌ها تنها به دلیل ارائه تجربه صفحه نمایش بزرگتر و همه جانبه تر، بدون افزایش اندازه و وزن زیاد در مقایسه با تلفن همراه، انتخابی ارجح بسیاری از افراد و به طور خلاصه، شرکای عالی برای سفر هستند.

به طور کلی، تبلت بین 9 تا 12 اینچی مطلوب است. زیرا مشخصات فیزیکی بهینه‌ای ارائه می دهد و نه خیلی سنگین و نه خیلی بزرگ است، بنابراین می توان به راحتی آن را با خود حمل کرد.

اندازه تبلت به نحوه استفاده از آن نیز بستگی دارد. تبلت‌های با اندازه صفحه نمایش 12 اینچ و بالاتر در صورت استفاده به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ، با اتصال صفحه‌کلید خارجی به آن مناسب‌ هستند.

  1. عمر باتری

عمر باتری خوب عدم نیاز مداوم به شارژ تبلت جدید را تضمین می‌کند. صرف نظر از هدف، تبلتی با دوام طولانی و بدون دردسر شارژ مکرر توصیه می‌شود.

دو استاندارد برای اندازه گیری عمر باتری تبلت وجود دارد. اولین مورد مدت زمان دوام باتری تبلت در مرور مداوم وب و دومی مدت‌ زمان ممکن برای تماشای ویدیو است. مورد دوم موجب تخلیه انرژی بیشتری می‌شود.

همچنین، اگر قصد دارید از آن برای بازی‌های سنگین استفاده کنید، عمر باتری تبلت کمتر از حد انتظار خواهد بود. یک پارامتر استاندارد عمر باتری خوب، حداقل هفت تا هشت ساعت پخش ویدیو است.

  1. حافظه

فضای ذخیره سازی خوب، حداکثر مقدار داده‌های قابل ذخیره و تهیه نسخه‌های بک‌آپ لازم را تضمین می کند. اگر تمایل به بررسی بازی‌های مختلف و یا ثبت عکس‌های متعدد دارید، این یک ویژگی بسیار مهم است.

اگر گیمر یا عکاس هستید، هر تبلتی با فضای ذخیره سازی 256 گیگابایت و بالاتر را توصیه می‌شود. اگر از آن برای کارهای سبک یا فقط تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به صورت آنلاین استفاده می کنید، یک تبلت 128 گیگابایتی نیاز شما را برآورده می‌کند.

  1. پردازنده

عملکرد برتر و عمر باتری مناسب دو دلیل اهمیت پردازنده در تصمیم گیری برای خرید تبلت است. وجود جدیدترین پردازنده در یک سری خاص، عملکرد فوق سریع و ساعات استفاده طولانی تری را تضمین می کند.

  1. دوربین

در حال‌حاضر، مشخصات دوربین در خرید تبلت به اندازه خرید یک گوشی هوشمند ضروری محسوب نمی‌شود. با این حال، این به معنای نادیده‌گرفتن این مساله نیست. اگر می‌خواهید از تبلت جدید خود برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید، داشتن دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی الزامی است. علاوه بر این، قابلیت ضبط 4K نیز ضبط ویدیوهایی با کیفیت بهتر را تضمین می کند.

  1. خدمات پس از فروش

اغلب، کاربران در تبلت‌های تازه خریداری شده خود با مشکلاتی مواجه می شوند در چنین مواقعی خدمات پس از فروش وارد عمل می شود. یک تجربه بد خدمات پس از فروش آزاردهنده است، بنابراین برای جلوگیری از این حالت ذهنی، بررسی نظرات کاربران در مورد نحوه ارائه خدمات پس از فروش ضروری است.

به عنوان مثال، برندهایی مانند اپل و سامسونگ به ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت معروف هستند، در حالی که سایر برندها ممکن است در این حوزه کارآمد نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram