گوگل ویژگی جدیدی را به جستجوی امن می‌آورد

گوگل اعلام کرد در ماه های آینده یک تنظیم جدید حالت تار را در جستجوی امن خود و به صورت پیش فرض برای همه کاربران فعال خواهد کرد.

گوگل اعلام کرد در ماه های آینده یک تنظیم جدید حالت تار را در جستجوی امن خود و به صورت پیش فرض برای همه کاربران فعال خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این فیلتر به‌ منظور کمک به افراد برای محافظت از خود و خانواده‌هایشان در برابر مواجهه ناخواسته با تصاویر شامل موارد غیر اخلاقی در جستجو طراحی شده است. غول جستجو می‌گوید این ویژگی را به مناسبت روز اینترنت امن‌تر معرفی می‌کند.

این تنظیم به‌زودی پیش‌فرض جدیدی برای افرادی خواهد بود که پیش از این فیلتر جستجوی ایمن را روشن نکرده‌اند. در نتیجه، در صورت نمایش تصاویر غیر‌اخلاقی، گوگل آنها را تار می‌کند.

نتایج غیر اخلاقی شامل محتوای غیر اخلاقی جنسی، خشونت و صحنه‌های دلخراش می‌شود. طبق اشارات گوگل کاربران می توانند در صورت تمایل تنظیمات را تغییر دهند و خاموش کنند. پیش‌تر، این فیلتر به صورت پیش فرض برای کاربران زیر 18 سال فعال بوده‌است.

digikala

با تبدیل این تنظیم به حالت پیش‌فرض، گوگل کاربران را از فعال سازی تاری جستجوی ایمن مطلع خواهد کرد. و برای مشاهده تصویر فیلتر‌شده، می توان بر روی ” view image” کلیک یا با انتخاب «manage setting» فیلتر را تنظیم یا خاموش کرد. با انتخاب گزینه «filter» تصاویر، متن و پیوندهای غیر اخلاقی، تار و با انتخاب گزینه «off» همه نتایج مربوط به جستجو حتی در صورت غیر اخلاقی بودن، نمایش داده می‌شوند.

جستجوی امن فقط در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد و محتوای غیراخلاقی دیگر موتورهای جستجو یا وب‌سایت‌های مستقیم را مسدود نمی‌کند. گوگل همچنین خاطرنشان کرد، اگرچه SafeSearch صد درصد دقیق نیست، اما به فیلتر محتوای غیراخلاقی در نتایج جستجوی گوگل برای همه سؤالات در بین تصاویر، ویدیوها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند.

گوگل ابتدا در آگوست 2021، جستجوی ایمن را به طور پیش‌فرض برای کاربران زیر 18 سال فعال کرد، زیرا در همان زمان کنگره گوگل و سایر شرکت‌های فناوری را به دلیل اثرات منفی خدماتشان بر کودکان تحت فشار قرار داده بود.

با توجه به‌اینکه همه افراد هنگام استفاده از موتور جستجوی گوگل با حساب خود وارد نمی‌شوند، با فعال شدن این تنظیمات پیش‌فرض برای همه کاربران، حتی در صورتی که آنها زیر ۱۸ سال باشند، دیگر با نتایج غیراخلاقی مواجه نخواهند شد و گوگل عدم مواجهه کودکان و نوجوانان با تصاویر غیر‌اخلاقی را تضمین می‌کند.

سال گذشته، گوگل شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود توانایی خود در حذف محتوای غیراخلاقی یا پیشنهادات ناخواسته در نتایج جستجو را با وجود عدم درخواست مستقیم کاربران، اعلام کرد. حتی هنگام غیر فعالی این فناوری فیلترینگ، گوگل همچنان در حال تلاش برای کاهش نمایش محتوای غیراخلاقی ناخواسته و محتوای نژادپرستانه است. اکنون، فناوری هوش مصنوعی BERT به گوگل در درک بهتر اهداف افراد در جستجوی محتوای اخلاقی و غیر اخلاقی کمک می‌کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.