آب با چگالی بالا انرژی بیشتری تولید می کند

شرکت بریتانیایی RheEnergise بی سر و صدا در حال ارائه یک رویکرد جدید جالب برای ذخیره سازی انرژی آبی پمپ شده با هدف ظرفیت حداقل 100 مگاوات تا سال 2030 است.

به گزارش تکناک، این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ذخیره انرژی و بازیابی آن است. در طول روز از انرژی ارزان استفاده کنید و حجمی از آب را به یک مخزن بزرگ در بالای یک تپه پمپ کنید. سپس آن را به آرامی در شب رها کنید و اجازه دهید گرانش کار خود را انجام دهد و توربین را برای تولید انرژی به حرکت در آورد.

اما RheEnergise یک ترفند ساده اضافه کرده است: این شرکت از آب در شکل معمول خود استفاده نمی کند. بلکه از یک سیال اختصاصی با فناوری پیشرفته به نام R-19 استفاده می‌کند که هم برای محیط زیست خطر ندارد و هم 2.5 برابر چگالی بیشتری نسبت به آب دارد.

در نتیجه این تغییرات شما می توانید حجم مخزن و ارتفاع مورد نیاز را 40% کاهش دهید و مقدار انرژی مشابهی تولید کنید.

این روش به طور چشمگیری هزینه تجهیزات و هزینه های نصب را کاهش می دهد  و در نتیجه هزینه های تمام شده تولید انرژی کاهش می یابد.  از آنجایی که مخازن بسیار کوچکتر هستند، اغلب می توانند در زیر زمین دفن شوند.

مایع R-19 چیست؟

این مایع فرمول مخفی دارد، بنابراین RheEnergise آن را فاش نکرده است. اما ما می دانیم که به صورت پودری به آب اضافه می شود تا به شکل یک مایع خمیری با چگالی بالا در آید. این شرکت می گوید که این روش فوق العاده ارزان است.

پروژه های تکی برای اضافه کردن 10 تا 50 مگاوات انرژی به شبکه در صورت تقاضا طراحی شده اند. از آنجایی که کارکرد این پروژه ها نیازی به ارتفاع زیاد ندارد، می‌تواند نقش مهمی در انتقال به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره‌سازی آنها ایفا کند.

RheEnergise به تازگی قراردادی را با شرکت بریتانیایی Mercia Power Response امضا کرده است که هدف آن استقرار 100 مگاوات ذخیره انرژی مبتنی بر R-19 تا سال 2030 در اتصالات شبکه فعلی و تاسیسات برنامه ریزی شده Mercia است.

 

RheEnergise می گوید که بیش از 6500 سایت بالقوه را تنها در بریتانیا شناسایی کرده است و اجرایی کردن آنها نسبت به پروژه های باتری بزرگ لیتیوم یونی هزینه کمتری دارد. اگرچه در دفاع از باتری‌های لیتیوم یونی می توان گفت مطمئناً قدرت خروجی آنی بالاتری خواهند داشت که باعث می‌شود آنها برای کم کردن پیک بار بسیار بهتر عمل کنند. فناوری‌های آهسته‌تر مانند این، در ذخیره‌سازی طولانی‌تر، و زمانی که نیاز به شارژ آهسته و پیوسته شبکه های برق است به کار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.