این گوشی های سامسونگ دیگر بروزرسانی نمی شوند+فهرست جدید

هر شروعی پایانی دارد، و این مسأله برای گوشی های سامسونگ نیز صادق است. این شرکت کره ای اعلام کرد برخی دستگاه‌ها دیگر هیچ بروزرسانی نرم‌افزار جدیدی از این شرکت دریافت نخواهند کرد.

به گزارش تکناک، سامسونگ خط مشی خاصی را برای ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دنبال می‌کند و این خط‌مشی مدت زمانی را برای دریافت به‌روزرسانی‌ها در دستگاه‌های گلکسی مشخص می‌کند.

در سیاست قبلی، این شرکت بروزرسانی نرم‌افزاری تا پنج سال ارائه می‌شد و دستگاه‌های پرچمدار حداکثر سه بروزرسانی دریافت می‌کردند. با این حال، در سال 2022، سامسونگ تغییراتی در این سیاست ایجاد کرد و صلاحیت نرم‌افزاری را برای دستگاه‌های خاصی تمدید کرد.

بیشتر بخوانید:

تعدادی از گوشی های سامسونگ گلکسی که در سال 2019 معرفی شدند توسط سامسونگ از دریافت هر گونه به روز رسانی نرم افزاری محروم می‌شوند. این یعنی این دستگاه ها در آینده هیچ به روز رسانی مهم یا جزئی دریافت نخواهند کرد. این دستگاه‌ها عبارتند از:

  • گلکسی S10، S10+ و S10e
  • گلکسی X Cover 4S
  • گلکسی A80
  • گلکسی A40
  • گلکسی A10
  • گلکسی A30
  • گلکسی A50
  • گلکسی تب 1 (2019)
  • گلکسی تب S5e
  • گلکسی تب S6

با این وجود، سامسونگ گاهی اوقات به روز رسانی های اضافی را در قالب وصله های امنیتی منتشر می کند. به عنوان مثال، دستگاه‌های سری گلکسی S10 در حال حاضر چهارمین سال خود را پشت سر گذاشته‌اند و طبق سیاست قبلی این شرکت، پس از به‌روزرسانی امنیتی مارس 2023، دیگر به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت نخواهند کرد.

با این حال، کشف غیرمنتظره ای از یک به روز رسانی جدید در برخی از اپراتورهای ایالات متحده، مانند Verizon، T-Mobile، MetroPCS، و US Cellular وجود دارد.

علاوه بر این، حتی پس از پایان پشتیبانی رسمی نرم افزاری، سامسونگ با انتشار آپدیت جدید برای گلکسی S10، S10+ و S10e کاربران را شگفت زده کرد. این دستگاه‌ها پیش از این از سال چهارم خود عبور کرده‌اند، یعنی طبق سیاست اولیه، قرار نبود بعد از به‌روزرسانی امنیتی مارس 2023، به‌روزرسانی جدیدی دریافت کنند.

لیست ارائه شده در بالا بر اساس اطلاعات صفحه رسمی سامسونگ گردآوری شده است. این دستگاه ها از دسته به‌روزرسانی امنیتی حذف شده اند.

لیست گوشی های سامسونگ گلکسی سامسونگ که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای چهار تا پنج سال آینده دریافت خواهند کرد:

سری گلکسی S: گلکسی S22، S22+، و S22 اولترا، و همچنین گلکسی S21، S21+، S21  اولترا، S21 FE و دستگاه های سری S آینده

سری گلکسی Z:  گلکسی Z Fold3، گلکسی Z Flip3 و دستگاه‌های سری Z آینده

سری گلکسی A: دستگاه‌های منتخب سری A آینده

تبلت‌های گلکسی: گلکسی تب S8، S8+، S8  اولترا و دستگاه‌های سری گلکسی‌تب S آینده.

2 دیدگاه برای “این گوشی های سامسونگ دیگر بروزرسانی نمی شوند+فهرست جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.