آخرین بروزرسانی GeForce Game Ready چه ویژگی هایی دارد؟

آخرین به‌روزرسانی درایورهای GeForce Game Ready، فناوری VSR را برای کارت‌های سری 20 به ارمغان می‌آورد و ویژگی‌های بیشتری را فراهم می‌کند.

به گزارش تکناک، امروز انویدیا آخرین نسخه 545.84 از درایور گرافیک GeForce Game Ready (brand of graphics processing units by Nvidia) را منتشر کرد که با خود به‌روزرسانی مفیدی برای کاربران GPU‌های سری RTX 20 را در قالب پشتیبانی از Video Super Resolution (VSR) به همراه دارد.

علاوه بر این، درایور جدید همچنین پشتیبانی از تولید فریم بر اساس DLSS 3 برای بازی‌هایNaraka: Bladepoint و Warhammer: Vermintide 2 را فراهم می‌کند، که همگی بازی‌هایی پر از هیجان و خونریزی هستند که قبلاً عرضه شده‌اند.

نکته مهم این درایور GeForce Game Ready از نظر تأثیرگذاری بر اکثر کاربران، مربوط به پشتیبانی انویدیا از VSR است. این فناوری که هدف آن بهبود کیفیت تصویر در ویدئوهای با فشرده‌سازی جریانی است، حالا حتی برای محتواهای قدیمی‌تر و با رزولوشن پایین با یک کلیک ساده در درایور قابل فعالسازی است.

اگرچه این اعلان به طور مستقیم با اعلان TensorRT مرتبط نیست، که موتور شتاب دهنده هوش مصنوعی است که مسئول افزایش سرعت تا حدود 70٪ در بارهای کاری مرتبط با هوش مصنوعی است، اما پشتیبانی اضافی برای افزایش کیفیت ویدئو بر اساس هوش مصنوعی نشان می‌دهد که انویدیا همچنان در حال یافتن کاربردهای بیشتری برای هوش مصنوعی و هسته‌های Tensor آن است، حتی در کارت‌های گرافیکی که دو نسل قدیمی‌تر هستند.

فناوری جدید VSR 1.5 درایورهای GeForce Game Ready بهبود روشنایی و کیفیت تصاویر را به‌طور قابل توجهی ارائه می‌دهد، همچنین پشتیبانی خود را برای کاربران سری 20 کارت‌های RTX گسترش می‌دهد. همچنین کیفیت ویدئویی که نیازی به افزایش رزولوشن ندارد را بهبود می‌بخشد، به این معنا که اگر شما یک ویدئوی 1080p را روی یک مانیتور 1080p تماشا کنید، یا حتی محتوای 4K را روی یک مانیتور 4K تماشا کنید. این فناوری به حدی عالی است که مایکروسافت یک نسخه از آن را مستقیماً در مرورگر Edge یکپارچه کرده است.

در جای دیگر، پشتیبانی انحصاری DLSS 3 از سری 40 کارت‌های RTX ممکن است برای بازیکنان انویدیا کمتر تأثیرگذار باشد، با توجه به تعداد کمتری از کارت‌های گرافیکی که این فناوری را پشتیبانی می‌کنند، اما تکنیک تولید فریم بر اساس هوش مصنوعی همچنان در حال گسترش پشتیبانی بازار است. هر دو بازی Naraka: Bladepoint و Warhammer: Vermintide 2 تا تاریخ 19 اکتبر (فقط دو روز دیگر) پشتیبانی از تولید فریم خواهند داشت. هر دو بازی در حال حاضر هم DLSS و هم تکنولوژی کاهش تاخیر Reflex انویدیا را پشتیبانی می‌کنند، بنابراین اضافه کردن DLSS 3 نسبتاً ساده خواهد بود.

علاوه بر این، نسخه 10 سالگی بازی Slender: The Arrival نیز پشتیبانی از DLSS 3 خواهد داشت که میانگین ضریب عملکرد مورد انتظار حدود 2.8 برابر را در رزولوشن 4K ارائه می‌دهد. البته این ارقام باید با احتیاط در نظر گرفته شوند.

درباره روش‌های افزایش مقیاس”معمولی” DLSS 2، انویدیا تعدادی بازی جدید را در لیست پشتیبانی خود قرار داده است، از جمله Land of the Vikings، AirportSim و Hot Wheels Unleashed 2. انویدیا ادعا می‌کند که حدود 90٪ از کاربران استیم انویدیا بازی Counter Strike 2 را با فعال بودن Reflex انجام می‌دهند، که نشان می‌دهد چقدر این تکنولوژی برای محیط‌های بازی رقابتی مهم است. در مقابل، جدیدترین درایور نسخه 23.10.1 از AMD پس از اینکه مشخص شد که نرم‌افزار رقابتی Anti-Lag+ آن، نرم‌افزارهای ضد تقلب را فعال می‌کند و باعث مسدود شدن حساب‌ها می‌شود، برداشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.