شروع دوباره پروژه عینک هوشمند Iris گوگل

با وجود گزارش‌های لغو پروژه، طبق آنچه در تحلیل جدید آمده است کار در مورد عینک هوشمند Iris گوگل ممکن است دوباره آغاز شده باشد.

به گزارش تکناک، در ماه ژوئن، گزارش شده بود که گوگل کار خود را درباره عینک هوشمند Iris که در تلاش بود از تکنولوژی که از شرکت North به دست آورده بود بهره ببرد، متوقف کرده است. یک نسخه اولیه از سخت‌افزار در نمایشگاه Google I/O سال گذشته تحت عنوان عینک ترجمه زنده به نمایش گذاشته شده بود، در حالی که تلاش مرتبطی با استفاده از تلفن‌های جدیدتر پیکسل برای فعال‌سازی برنامه‌ها و تجارب پیچیده‌تر در Glass Enterprise Edition 2 (که هم‌اکنون نیز متوقف شده است) صورت گرفته بود.

در حالی که لغو  پروژه عینک هوشمند Iris ناامیدکننده بود، چندین کارمند گوگل در آن زمان به Business Insider گفتند که کار روی عینک Iris همچنان می‌تواند در تاریخ بعدی تمدید شود.

گزارش‌های جدیدتر در ماه آگوست نشان داد که عینک Iris و ایده عینک هوشمند AR به شرکت‌های سازنده تجهیزات اصلی (OEMs)، از جمله سامسونگ، پیشنهاد شده بودند و قرار بود در تاریخی در حدود سال 2025 عرضه شوند.

با قضاوت از آخرین به‌روزرسانی بتا برنامه گوگل در اندروید، به نظر می‌رسد تلاش‌ها واقعاً از سر گرفته شده باشند. یک رشته جدید در برنامه، با برچسب “iris/عنبیه چشم” توضیح می دهد که به جای گفتن “Hey Google”، بهترین راه برای فراخوانی Google Assistant فشار دادن طولانی تمپل سمت راست است.

<string name=”assistant_bisto_oobe_iris_finish_setup_description_no_hotword”>فقط با لمس و نگه داشتن تمپل راست، می‌توانید با دستیار خود صحبت کنید..</string>

به عنوان یک نکته جانبی، در هدفون Sony LinkBuds نیز با لمس دست به تمپل، می توانید Assistant را فعال کنید. این رشته به LinkBuds اشاره نمی‌کند، بلکه به دستگاه‌هایی اشاره می‌کند که گوگل به آنها ویژگی “iris_device” داده است. این ممکن است به این معنا باشد که Iris یک قطعه سخت‌افزار تکی از ساخت گوگل است، یا ممکن است به صورت کلی به عینک‌های AR اشاره کند.

در بررسی های قبلی، به نظر می رسید که عینک AR بعدی گوگل نشانه های بسیاری از Focals by North داشته باشد، که احتمالاً شامل استفاده از کنترل های حلقه ای برای تعامل با نرم افزار می باشد. در اینجا، می بینیم که چنین حلقه ای با سایر حرکات لمسی برای چیزهایی مانند Assistant تکمیل می شود.

با توجه به آنچه که می توان گفت، Iris تا حد زیادی با  Google Assistant ادغام خواهد شد. برخی از کدها به استفاده از عینک هوشمند (smartglasses : wearable computer that adds information to what the wearer sees) برای اقدامات معمول Assistant مانند تماس با دوستان و تنظیم تایمر اشاره دارد.

باید دید که آیا گوگل این بار آن را کنار می‌گذارد و عینک‌های هوشمند AR مناسب و سخت‌افزار خود را راه‌اندازی می‌کند یا اینکه با یک OEM شریک می‌شود. در این میان، انتظار می‌رود گوگل و سامسونگ در ماه‌های آینده پاسخی برای هدست‌های XR مانند Apple Vision Pro و مجموعه Meta Quest مبتنی بر اندروید خود را معرفی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.