آزمایش تم تاریک در مرورگر اج مایکروسافت

مایکروسافت قصد افزودن گزینه Dark theme تیره تری را به مرورگر اج خود دارد. Leopeva64 افشاگر و علاقه‌مند به مرورگر در توییتر، آزمایش تم جدید Dark توسط این غول ردموند را فاش کرده است.

به گزارش تکناک ، در نسخه Edge Canary، مایکروسافت در حال آزمایش یک پس‌زمینه سیاه کامل برای نوار تب‌ها، نوار ابزار، نوار علاقه‌مندی‌ها، زبانه‌های عمودی و نوار کناری است.

مایکروسافت توسعه حالت تاریک یا تم تیره برای مرورگر اج را در حدود سال‌های 2018-2019 آغاز کرد. این شرکت آزمایش برخی از عناصر را در ژوئن 2019 در کانال پیش‌نمایش Canary آغاز و حدود چهار ماه بعد، امکان فعال‌سازی و استفاده از حالت تاریک را در وب‌سایت‌هایی بازدیدی فراهم کرد.

پس از چند سال در سال 2022، در به‌روزرسانی کانال Edge Dev انتقال و جابجایی بین تم‌های تیره‌تر و تم‌های روشن‌تر بسیار روان‌تر شد بعداً در همان سال، مایکروسافت تم تیره را به منوهای زمینه حالت پنجره اضافه کرد.

این افشاگر همچنین تصاویری از تم جدید ارائه کرده است. کانال‌های Dev و Beta همچنان دارای تم تاریک فعلی هستند. در زیر اسکرین شات های نسخه Canary ( پایینی)، Dev و Beta(بالای صفحه) آمده است:

شاید مایکروسافت هر دو گزینه را به طور همزمان ارائه دهد و امکان انتخاب آن برای کاربرانی که رنگ تیره تر را ترجیح می دهند را فراهم کند. همچنین ممکن است حالت تیره فعلی با تم تیره تر آینده جایگزین شود.

به منظور فعال‌سازی و استفاده از Dark theme فعلی در Edge، موارد زیر را انجام دهید:

  • به Settings and more بروید (Alt+F)
  • Settings را انتخاب کنید
  • از لیست تنظیمات Appearance را انتخاب کنید.
  • در قسمت Customize browser > Overall Appearance > Theme، از لیست کشویی Dark را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.