آزمایش موفق تست تصادف دو خودروی برقی توسط مرسدس بنز

همانطور که جهان به سمت گسترش وسایل نقلیه الکتریکی می رود، بسیاری از تصورات نادرست در مورد ایمنی این نوع خودروها و پذیرش چنین فناوری ای باید پاک شود.

به گزارش تکناک، مرسدس بنز با هدف پرداختن به جنبه ایمنی چنین خودروهایی، به اولین خودروساز جهان تبدیل شده است که تست تصادف افست رودر رو(frontal offset crash) بین دو خودروی برقی را به صورت عمومی انجام می دهد.

در تست تصادف اخیر، برخلاف تست‌های تصادف برنامه ارزیابی معمول خودروهای جدید (NCAP)، با تقلید از یک سناریوی برخورد واقعی، یک خودرو EQA و یک شاسی بلند EQS با همپوشانی 50 درصدی هنگامی که هر کدام با سرعت 34.7 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) حرکت کردند به صورت رو در رو با یکدیگر برخورد کردند.

به گفته این خودروساز آلمانی، انجام موفقیت آمیز این تست نشان می دهد که ایمنی در Mercedes-Benz (German automobile brand owned by Mercedes-Benz AG) به سیستم رانندگی مربوط نمی شود.

معیار جدید مرسدس بنز

در شرایط تصادف استاندارد، که برای خودروهای جدید اجباری است، Euro NCAP نیاز به تست برخورد از جلو با استفاده از واگن برقی 3086 پوندی (1400 کیلوگرمی) مجهز به مانع لانه زنبوری آلومینیومی دارد که جلوی خودروی دیگر را شبیه‌سازی می‌کند. طبق الزامات، ماشین آزمایشی و واگن تصادف با سرعت 31 مایل در ساعت (50 کیلومتر در ساعت) با همپوشانی کامل با هم برخورد می کنند.

از سوی دیگر، مرسدس بنز از دو خودروی اصلی، یک EQA و یک  EQS شاسی بلند استفاده می‌کند که به‌ترتیب حدود 2.2 و سه تن وزن دارند. علاوه بر این، هر دو مدل سریع‌تر بودند و به سرعت 34.7 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) رسیدند که نشان می‌دهد انرژی تصادف تجمعی بسیار بالاتر از حد مجاز است.

اکنون، با توجه به نتایج، خودروها می توانند با موفقیت انرژی تصادف را با تغییر شکل جذب کنند. در نتیجه اتاق خودرو در هر دو نسخه الکتریکی دست نخورده بودند و درها می توانستند باز شوند. در مواقع اضطراری، این امکان را برای سرنشینان فراهم می‌کند تا به تنهایی از خودرو خارج شوند یا نیروهای امداد و نجات به آنها برسند. سیستم ولتاژ بالا در EQA و EQS SUV به طور خودکار در هنگام برخورد خاموش شدند.

به گفته این شرکت، این آزمایش مربوط به یک نوع تصادف رایج در جاده های خارج شهر است، به عنوان مثال، در حین یک مانور سبقت ناموفق. مرسدس بنز در بیانیه ای گفت: سرعت انتخاب شده برای آزمایش این را در نظر می گیرد که در یک تصادف واقعی، رانندگان همچنان سعی می کنند قبل از بدترین حالت تصادف ترمز کنند.

نتایج دلگرم کننده تست تصادف

EQA و EQS شاسی بلند هر کدام شامل دو آدمک بزرگسال بودند. بر اساس تجزیه و تحلیل حداکثر 150 نقطه اندازه گیری ضربه در هر آدمک، احتمال آسیب شدید تا کشنده حداقل است. نتایج نشان می دهد که در تصادف با این شدت، مناطق مچاله ایجاد شده و سیستم های مهار مدرن در هر دو خودرو پتانسیل حفاظتی قدرتمندی را برای سرنشینان فراهم می کند. مانند هر خودروی ICE، تمام تجهیزات ایمنی، از جمله کیسه هوا و کشنده کمربند با محدود کننده نیروی تسمه، به درستی عمل کردند. به گفته مرسدس بنز، تست تصادف نتایج محاسبه شده توسط مهندسان در شبیه سازی های کامپیوتری متعدد را تایید کرد.

یکی دیگر از نگرانی‌های خودروهای الکتریکی آسیب وارد شده به سیستم باتری ولتاژ بالا است که انرژی چنین خودروهایی را تامین می‌کند. مرسدس بنز یک استراتژی حفاظتی چند مرحله ای در برابر ولتاژ بالا برای خودروهای برقی خود برای مقابله با آتش و انفجار ابداع کرده است.

این سیستم شامل هشت جزء حیاتی است که ایمنی باتری و هر قطعه با ولتاژ بیشتر از 60 ولت را تضمین می کند. سیستم ولتاژ بالا خود نظارتی که بلافاصله در صورت وقوع یک حادثه فاجعه بار خاموش می شود، در طول آزمایش نشان داده شد.

این برند همچنین قصد دارد از برنامه «Vision Zero» سازمان جهانی بهداشت بالاتر رود، که هدف آن صفر شدن تلفات رانندگی تا سال 2050 و کاهش نصف تلفات رانندگی و جراحات شدید تا سال 2030 است. مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره گروه AG مرسدس بنز و مدیر ارشد فناوری، در یک بیانیه گفت: هدف ما تا سال 2050 صفر کردن تصادفات مربوط به خودروی مرسدس بنز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.