آزمایش چتر نجات جدید توسط ارتش آمریکا

 ارتش آمریکا  در میدان آزمایش یوما در آریزونا، در حال آزمایش یک سیستم چتر نجات قابل استفاده مجدد است که 25 درصد سریعتر تجهیز می شود و پس از فرود 40 درصد سریعتر از محموله جدا می شود تا به سربازان اجازه دهد به سرعت منطقه سقوط را ترک کنند و از خطر خارج شوند.

به گزارش تکناک، در طول جنگ جهانی دوم، فرود تجهیزات با چتر به یک روش استاندارد برای تامین مجدد نیروها یا رساندن کمک های بشردوستانه به مناطق غیرقابل دسترس تبدیل شده است. اما حتی با چتر نجات، بیرون راندن پالت‌های بزرگ تجهیزات یا وسایل نقلیه جنگی از پشت هواپیما می‌تواند منجر به تکان‌های بد در هنگام فرود شود.

برای کاهش این امر، سیستم های چتر نجات از چندین اینچ مقوای لانه زنبوری در کف پالت فولادی استفاده می کنند. در اثر ضربه، لانه زنبوری فرو می ریزد و انرژی برخورد را به جای انتقال به محموله جذب می کند.

چیدن مقوای لانه زنبوری مقوایی، سایر بخش ها و مهارها زمان می برد و اساساً یک سیستم یک بار مصرف است. پس از سقوط، مقوا باید با استفاده از تبر، بیل و کلنگ از روی پالت جدا شود و دور ریخته شود تا محموله توسط یک وسیله نقلیه مانند جیپ بتواند جابجا شود. این نه تنها پر زحمت است، بلکه زمان گرانبهایی را می گیرد که سربازان ترجیح می دهند قبل از اینکه نیروهای متخاصم ظاهر شوند، از آن استفاده کنند.

برای کاهش این مشکل، ارتش در حال آزمایش چندین گزینه، از جمله سیستم ایردراپ با توانایی باز و بست سریع تجهیزات (RRDAS) است. این بخش بزرگی از مقوا را با مجموعه ای از کیسه هوای پارچه ای که در زیر پالت تا شده جایگزین می کند. اینها پس از افتادن محموله تحت فشار محیط باز می شوند و باد می کنند و با سقوط ضربه برخورد را جذب می کنند. به گفته ارتش، این کیسه ها قابل استفاده مجدد هستند، می توانند در ارتفاع 750 فوت (230 متر) باد شوند و می توانند بارهای تا 22،000 پوند (10،000 کیلوگرم) را تحمل کنند.

در آزمایش‌ها، RRDAS زمان آماده سازی را 25 درصد و جدا شدن از محموله را تا 40 درصد کاهش داد. بعلاوه در صورتی که محموله سنگین باشد، RRDAS دارای گیره‌هایی برای نگه داشتن محموله در هنگام برخورد با زمین، است.

این آزمایش قرار است در سال جاری با آزمایش کامل میدانی تحت سناریوهای واقع بینانه ادامه یابد تا در سال 2025 با روش های قبلی جایگزین شود.

سرگرد متیو روه، مدیر بخش تحویل هوایی محموله در دفتر پشتیبانی ارتش ایالات متحده گفت:  ما قادر خواهیم بود بار محموله و طول سکو را افزایش دهیم تا بتوانیم اقلام سنگین تر و بزرگ تری را رها کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.