آزمایش یک ویژگی جالب در فروشگاه Google Play

گوگل در حال تست یک تغییر جالب در Google Play  برای سیستم عامل اندروید است که باعث ظاهر شدن یک نوار پایینی نسبتاً دائمی می‌شود.

به گزارش تکناک،در حال حاضر، نوار پایینی چهار تب فروشگاه Google Play پس از ترک هرکدام از فیدهای اصلی (بازی‌ها، برنامه‌ها، پیشنهادها و کتاب‌ها) و تب‌های بالایی آن، ناپدید می‌شود.

فروشگاه پلی در حال تست تغییری است که در آن عنصر ناوبری هنگامی که شما یک لیست برنامه (اما نه کتاب) را باز می‌کنید پایدار و همیشگی می‌ماند. این نوار پایینی برنامه فقط در آنجا ظاهر می‌شود، در حالی که هیچ تب فعالی انتخاب نشده است. لمس بخشی از آن شما را به آنجا هدایت می‌کند و با حرکت بازگشت، شما را به لیست برنامه باز می‌گرداند.

نوار پایینی ثابت در نتایج جستجو، مدیریت برنامه‌ها و دستگاه، و یا دریافت‌های در انتظار، ظاهر نمی‌شود. این تغییر در هنگام باز کردن چیزی در فید اصلی برنامه یا بازی بسیار ساده و بدون دردسر است. اما وقتی لیستی را از جستجو یا لیست به‌روزرسانی‌ها باز می‌کنید، کمی کند و ناهماهنگ است.

این تغییر ممکن است برای این منظور باشد که کاربران به سرعت در فروشگاه پلی به جستجو بپردازند. ما چند هفته پیش این تغییر را در یکی از دستگاه‌های خود مشاهده کردیم. اگر گوگل قصد دارد این تغییر را اعمال کند، باید بیشتر و همه جا به جای صفحات برنامه‌ها، پایدارتر باشد. در حال حاضر، طبیعت نیمه‌دائمی آن کمی ناهماهنگ است و به نظر می‌رسد یک خطای نرم‌افزاری است.

جیمیل سال گذشته رفتاری مشابه اما سازگارتری را اتخاذ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.