آسمان خراش های بادی به دنیای واقعی می آیند

شرکت معماری زومو تصاویری نفس گیر در صفحه اینستاگرام خود از آسمان خراش های بادی منتشر کرد که این شرکت ادعا می کند پایدار هستند.

به گزارش تکناک ،آسمان‌ خراش‌ های سر به فلک کشیده‌ای را تصور کنید که مانند بالن‌های عظیم بالا می‌آیند و افق شهر را با حضور شگفت‌انگیز خود متحول می‌کنند. معرفی مفهوم انقلابی آسمان‌خراش‌ های بادی، جایی که شگفتی‌های معماری و نوآوری پایدار در کنار هم قرار می‌گیرند. در توضیح این تصاویر آمده است.

ساختارهای بالون مانند هنوز واقعی نیستند. اما چیزی هستند که توسط Midjourney تصور شده است. اما آنها به زودی می توانند به واقعیت تبدیل شوند.

تصاویر آسمان‌خراش‌ (سازۀ ساختمانی بلندمرتبه) هایی را نشان می‌دهند که بر فراز شهرها از نیویورک تا توکیو و لندن تا دبی شناور هستند. به نظر می رسد آنها از مواد سبک وزن و انعطاف پذیر ساخته شده اند و به گفته شرکت، پایدار هستند.

زومو جزئیاتی در مورد چگونگی پایداری این نوآوری‌ها در صورت به وجود آمدن ارائه نمی‌کند، اما می‌توانیم تصور کنیم که در صورت نیاز به راحتی می‌توان آن‌ها را تخریب کرد و برای استفاده مجدد در فضایی دیگر بر پا کرد.

آنها آینده ای را نشان می دهند که در آن ساختمان های ما می توانند بر فراز آسمان بالا بروند بدون اینکه ردپای مخربی از کربن به جای بگذارند. این آسمان‌ خراش‌ های بادی به همان اندازه که ساختمان‌هایی مرتفع هستند، ساختمان هایی سبز نیز هستند.

الهام گرفتن

معماران ممکن است بخواهند طراحی آسمان خراش (skyscraper : very tall building) های بادی از برج شانگهای الهام بگیرند، نمونه ای درخشان از گام های ضروری که معماران باید برای تولید ساختمان های کم مصرف بردارند. برج شانگهای که در سال 2015 تکمیل شد، در حال حاضر دومین ساختمان بلند جهان است و با وجود اینکه بر فراز خط افق شانگهای قرار دارد، دارای بالاترین رتبه انرژی ممکن LEED Platinum است.

این برج از فناوری و مهندسی پیشرفته برای کاهش اثرات زیست محیطی خود استفاده می کند. شکل و طراحی منحصر به فرد آن به آن اجازه می دهد تا به طور موثر در برابر بار باد مقاومت کند، که باعث صرفه جویی 20،000 تن آرماتور فولادی در طول ساخت آن شد. همچنین وابستگی زیادی به انرژی پاک و تجدیدپذیر دارد که مصرف و انتشار گازهای گلخانه ای برج را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این یک موفقیت برجسته در چین است، جایی که آلودگی و مصرف انرژی برای چندین دهه مخرب و هشدار دهنده بوده است.

آیا این آسمان خراش های بادی جدید می توانند جای پای برج ها را دنبال کنند؟ آیا آنها انرژی سبز و روش های نوین ساخت و ساز را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از ساخت و ساز خود معرفی خواهند کرد؟

در حال حاضر، این برج ها فقط یک رویا باقی مانده اند، چند تصویر با دقت ساخته شده که امید به یک خط افق شهری بهبود یافته را ارائه می دهد. با این حال، در آینده، آنها ممکن است بسیار بیشتر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.