آسیب گوگل از قطعی ردیت

پست های فیلتر شده توسط جامعه ردیت یک راه عالی برای پیروزی بر آگهی ها و اسپم های موتور جستجو است، اما چه اتفاقی می افتد وقتی بخش هایی از این بزرگترین انجمن اینترنتی خاموش می شوند؟

به گزارش تکناک، بیش از ۸،۰۰۰ زیرردیت به علت تغییرات آینده رابط برنامه نویسی کاربردی (API) ردیت، خاموش شده اند و این نشان داده است که چقدر کاربران ردیت برای پیدا کردن اطلاعات مفید و انسانی در نتایج جستجوی گوگل خود، به آن وابسته هستند.

با توجه به نتایج جستجوی ضعیف گوگل در حال حاضر، اضافه کردن عبارت “reddit” به محتوای جستجو به عنوان روش پیش فرض برای تقریبا هر چیزی بوده است اما با توجه به حجم عظیم زیرردیت هایی که در حال حاضر در دسترس نیستند از جمله برخی از زیرردیت های با بیشترین عضو کلیک کردن روی لینک های ردیت در نتایج جستجو، ما را به یک پیام هدایت می کند که بیانگر خصوصی بودن زیرردیت است.

حتی اگر شما به روش مرسوم ردیت وابسته نیستید، لینک های ردیت معمولا در بالای نتایج جستجو قرار دارند. این به این معنی است که بسیاری از افرادی که به طور منظم از این پلتفرم استفاده نمی کنند، احتمالا برخی اطلاعات مفید در این سایت پیدا کرده اند.

به عنوان مثال، من در جستجوی یک قطعه خاص از زره در بازی “Tears of the Kingdom” هستم، اما وقتی که شب گذشته به دنبال نکاتی درباره آن بودم، فهمیدم که r/TOTK خصوصی شده است. من مشکلاتی در خانه خود با درب جیبی داشتم، اما نمی توانم یک پست r/DIY قابل اعتماد را بخوانم زیرا به این جامعه دسترسی ندارم. من می خواستم برخی از موسیقی های خوب جدید را پیدا کنم، اما r/music و r/spotify خاموش شده اند.

البته، گوگل می تواند به ما پاسخ هایی برای هر یک از این نیازها ارائه دهد. سایت های دیگری برای بازی “Tears of the Kingdom” راهنمایی های عالی دارند. گوگل ویدئوهایی برای مشکل درب جیبی (البته در یوتیوب) پیشنهاد کرد و جستجو برای “بهترین موسیقی جدید” فهرست های زیادی را به ما ارائه کرد که می توانستم آنها را مرور کنیم.

اما هیچ‌کدام از آن‌ها عناصر گفتگویی و اجتماعی را ندارند که Reddit را به چیزی خیلی مفید تبدیل کرده است. ما غالبا دوست داریم نظرات زیر یک پست را بخوانیم تا سایر پیشنهادها، نقاط نظری و لینک‌های مرتبط با آن را ببینیم، و سپس ببینیم که دیگران در مورد آن‌ها چه فکری دارند.

بسیاری اوقات تمام اطلاعات لازم را در یک محل داریم و با توجه به اینکه بهترین‌ها در اغلب موارد به بالاترین رای مثبت می‌رسند، می‌توانیم به آنچه که براساس پاسخ اجتماعی نمایش داده شده است، اعتماد کنیم. اما با این حال، اکنون که بسیاری از ساب ردیت‌ها قصد دارند به طور نامحدود تاریک باقی بمانند، ممکن است برای مدت زمان بسیار طولانی‌تری با لینک‌های بی‌فایده سروکار داشته باشیم از آنچه انتظار می‌رفت.

بدون شک، ترفند Reddit برای گوگل به طور کامل خراب نشده است. بسیاری از ساب ردیت‌ها به صورت عادی عمل می‌کنند، بنابراین ممکن است پیش از این در حال جستجوی اطلاعات در مورد Starfield با سابردیت r/Games روبرو شده باشید. برخی از سابردیت‌ها به یک فرمت محدودتر منتقل شده‌اند که هنوز هم به شما امکان می‌دهد پست‌ها را بخوانید، مانند سابردیت r/personalfinance. اما در استفاده روزانه از اینترنت خود، ما متوجه شدیم که چقدر اغلب از گوگل برای جستجوی موارد در Reddit استفاده می‌کرده‌ایم و تا زمانی که چیزی تغییر نکند، ترفند Reddit ممکن است برای مدتی کمتر مورد استفاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.