آغاز شمارش معکوس برای پرواز فضاپیمای Virgin Galactic

فضاپیمای Virgin Galactic برای اولین پرواز دارای سرنشین خود پس از نزدیک به دو سال آماده می شود. این شرکت اعلام کرد خدمه Unity 25 را در اواخر این ماه به فضا پرتاب خواهد کرد اما تاریخ مشخصی ارائه نکرده است.

به گزارش تکناک، پرواز فضایی آتی به منظور “ارزیابی نهایی سیستم کامل پرواز فضایی و تجربه فضانوردان” قبل از اولین پرواز تجاری Virgin Galactic برنامه ریزی شده برای پایان ژوئن انجام خواهد شد. Unity 25 پنجمین پرواز فضایی این شرکت است و چهار خدمه پرواز فضاپیمای Virgin Galactic ( بت موزس، لوک میز، جمیلا گیلبرت و کریستوفر هوی ) را به فضا پرتاب خواهد کرد.

همانند سایر پروازهای فضاپیمای Virgin Galactic، این پرتاب شامل استفاده از دو وسیله نقلیه VSS Unity و VMS Eve می‌شود. VSS Unity هواپیمای فضایی موشکی است که مسافران Virgin Galactic را در خود جای می دهد و VMS Eve کشتی مادری است که Unity 25 را به فضا می برد. هنگامی که این دو به حدود 50000 فوت ارتفاع برسند، کشتی مادر، Unity 25 را قبل از اینکه فضاپیما راه خود را به سمت فضای زیر مداری ادامه دهد، رها می‌کند و به مسافران امکان تجربه چند لحظه بی‌وزنی در حالی که از دوردست به زمین نگاه می‌کنند، را می‌دهد.

آخرین پرواز فضایی فضاپیمای Virgin Galactic در ژوئیه 2021 انجام شد و ریچارد برانسون، مدیرعامل Virgin Galactic به همراه سه پرسلدیگر در آن حضور داشتند. این پرواز موفقیت آمیز بود، اما از آن زمان تاکنون، دو سال اخیر برای آنها بسیار پر از چالش بوده است و شرکت هنوز متضرر است. همچنین شرکت پرتاب ماهواره خواهر این شرکت، Virgin Orbit، در ماه آوریل اعلام ورشکستگی کرد.

Virgin Galactic در رقابت مستقیم با شرکت Blue Origin متعلق به جف بزوس است و برای یک صندلی در هواپیمای فضایی خود 450هزار دلار دریافت می کند. اگر همه چیز در اواخر این ماه و در طول اولین پرواز فضایی تجاری شرکت خوب پیش برود، این شرکت ممکن است بتواند اوضاع را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.