نگرانی شدید موسس اپل از آینده هوش مصنوعی

استیو وازنیاک، موسس اپل که با نام “واز” شناخته می‌شود، می‌گوید که هوش مصنوعی ممکن است باعث شود که سرقت‌ها و کلاهبرداری ها سخت تر قابل تشخیص باشند.

به گزارش تکناک، وازنیاک می‌گوید که محتوایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌شود باید به وضوح با نشانه‌گذاری مشخص شود در غیر این صورت لازم است قوانین و مقررات نظم دهنده برای جلوگیری از استفاده نادرست این فناوری ایجاد شود.

وازنیاک موسس اپل دو ماه پس از اینکه او و سایر رهبران فناوری از جمله ایلان ماسک، نامه‌ای با مضمون کاهش سرعت توسعه مدل‌های هوش مصنوعی قدرتمند امضا کردند، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در مورد این موضوع صحبت می‌کند.

استیو وازنیاک، موسس اپل که با نام "واز" شناخته می‌شود، می‌گوید که هوش مصنوعی ممکن است باعث شود که سرقت‌ها و کلاهبرداری ها سخت تر قابل تشخیص باشند.

موسس اپل در گفت‌وگو با دبیر تکنولوژی بی‌بی‌سی ، زوئی کلینمن، گفت: هوش مصنوعی به اندازه ای هوشمند است که قابلیت دسترسی برای افراد ناسالم را دارد، کسانی که قصد دارند شما را در مورد هویت خود فریب دهند. در حالی که “واز” فکر می‌کند که عدم وجود احساسات در هوش مصنوعی، مانعی برای جایگزینی انسان‌ها توسط هوش مصنوعی به صورت کامل درکارها وجود ندارد، او از این نگران است که باعث می‌شود افراد ناسالم در هنگام تلاش برای کلاهبرداری ، قابل قبول‌تر به نظر بیایند. به دلیل اینکه چت‌بات‌های هوشمند مانند ChatGPT، می‌توانند متنی را ایجاد کنند که برای عموم قابل پذیرش و قانع‌کننده باشد.

بنابراین، وازنیاک می‌گوید کسانی که متنی را از طریق هوش مصنوعی منتشر می‌کنند، مسئولیت دارند تا نشان دهند که آن محصول تولید شده توسط هوش مصنوعی است. وازنیاک می گوید واقعا باید یک انسان مسئول باشد برای آنچه توسط هوش مصنوعی تولید می شود. او می‌خواهد با قوانین و مقررات منظم کننده، شرکت‌های بزرگ فناوری را پاسخگو نگه‌دارد. “واز” هیچ شرکت خاصی را نام نبرده است، اما گفته است که این شرکت‌های فناوری هستند که احساس می‌کنند هر کاری را که بخواهند، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی انجام دهند.

نه اینکه که وازنیاک بخواهد به طور خاص در مورد شرکتی که به ایجادش کمک کرده است صحبت کند، اما در یک کنفرانس تلفنی برای سرمایه‌گذاران هفته گذشته، مدیرعامل اپل، تیم کوک، در مورد هوش مصنوعی گفت: اپل در رابطه با هوش مصنوعی، حساب شده و با فکر عمل خواهد کرد. کوک اضافه کرد که ما هوش مصنوعی را به عنوان یک فرصت بزرگ می‌بینیم و با توجه به آن، به اصولی که برای آن تعیین کرده‌ایم، در محصولات خود از آن استفاده خواهیم کرد.

“واز” به تنظیم قوانین جدید و نظارت بر استفاده از هوش مصنوعی توسط مقامات ناظر خوشبین نیست و می‌گوید: من فکر می کنم نیروهایی که به دنبال پول هستند معمولاً برنده می شوند، که تا حدی ناراحت کننده است.. او چندان بر این باور نیست که توسعه هوش مصنوعی متوقف شود، اما فکر می‌کند که آموزش افراد می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در مواجهه با سوءاستفاده از داده‌های شخصی خود برای کلاهبرداری، بتوانند راه‌حل‌های مناسبی را پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.