آغاز عرضه رسمی PalM 2 در 25 برنامه گوگل

گوگل امروز PalM 2 را با قابلیت‌های چندزبانه، استدلال و کدنویسی بهبودیافته معرفی کرد. این “مدل زبان نسل بعدی” سریعتر و کارآمدتر شده است و در 25 محصول و ویژگی شخص اول استفاده شده است.

به گزارش تکناک، در سال 2022، گوگل مدل زبان PaLM خود (Pathways Language Model) را با معماری هوش مصنوعی «Pathways» با قابلیت آموزش یک مدل برای انجام هزاران یا میلیون‌ها درخواست را معرفی کرد.

با توجه به آموزش PalM 2 در بیش از 100 زبان و به ویژه در مورد متن چند زبانه، این مدل دارای قابلیت «چندزبانه» بهبود یافته است. این آموزش به طور قابل توجهی موجب وجود قابلیت بالایی در درک، تولید و ترجمه متن های ظریف مانند اصطلاحات، اشعار و معماها می‌شود.

استدلال PalM 2 با توجه به مجموعه داده‌های آن شامل مقالات علمی و صفحات وب با عبارات ریاضی برای ” بهبود منطق، استدلال بر اساس عقل سلیم، و ریاضیات” صورت می‌گیرد.

همچنین بر اساس تعداد زیادی از مجموعه داده‌های کد منبع عمومی از قبل آموزش داده شده است. علاوه بر پایتون و جاوا اسکریپت، امکان تولید کدهای تخصصی در Prolog، Fortran و Verilog را فراهم می‌کند.

PaLM 2 در چهار حجم با نامگذاری الهام گرفته از حیوانات (Gecko، Otter، Bison و Unicorn) در دسترس خواهد بود.

Gecko با حجم بسیار سبک قابلیت اجرا روی دستگاه های تلفن را خواهد داشت و برای اجرای برنامه های تعاملی روی دستگاه، حتی در حالت آفلاین نیز از سرعت خوبی برخوردار خواهد بود. این تطبیق پذیری به معنی وجود امکان تنظیم پشتیبانی PALM 2 از هر نوع محصول به روش های مختلف به منظور کمک به افراد بیشتر است.

به طور خاص، Gecko می تواند 20 توکن در ثانیه پردازش کند و بر روی جدیدترین تلفن ها آزمایش شده است، اگرچه گوگل دستگاه‌های حاضر در این آزمایش را عنوان نکرده است.

در I/O 2023، گوگل تعبیه PalM 2 در 25 محصول را اعلام کرد. قبلاً از آن توسط Bard برای کدنویسی و در Workspace استفاده شده است. همچنین از زبان‌های کره‌ای و ژاپنی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این موارد، Med-PaLM 2 (“پاسخ به سوالات و خلاصه‌سازی انواع متون پزشکی سنگین) و Sec-PaLM برای امنیت سایبری، همچنین Duet AI برای پشتیبانی از Google Cloud معرفی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.