تجهیز ابزار Magic Editor گوگل به هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مولد به بسیاری از محصولات گوگل راه می‌یابد و در برنامه Photos، ابزار «Magic Editor» که اواخر امسال عرضه خواهد شد، به آن مجهز می‌شود.

به گزارش تکناک، دو نمونه از قابلیت‌های این هوش مصنوعی (artificial intelligence : field of computer science and engineering practices for intelligence demonstrated by machines and intelligent agents) در شروع I/O 2023 توسط مدیرعامل شرکت، ساندار پیچای اعلام شد.

Magic Editor گوگل امکان انجام ویرایش های پیچیده بدون داشتن مهارت ویرایش حرفه ای در بخش های خاصی از یک تصویر (موضوع، آسمان، پس زمینه و غیره) را فراهم می‌کند.

با ترکیب قابلیت‌های هوش مصنوعی ابزار Magic Eraser و Photo Unblur باMagic Editor می توان سوژه عکس خود را در بهترین نقطه قرار داد، سوژه را جابجا کرد و مقیاس آن را تغییر داد، آسمان را روشن تر و ابرها را کمتر کرد و آن را با منظره مورد نظر خود تطبیق داد ودر نهایت موارد اضافی در تصویر را حذف کرد.

برای جابجایی یک سوژه، مانند یک شخص، با Magic Editor می‌توان کل شی را پس از تشخیص، انتخاب کرد و با نگه داشتن و رها کردن(drag & drop)، آن را به مکان جدید منتقل کرد. Google Photos پس از تغییر موقعیت سوژه، محتوای جدیدی برای پر کردن شکاف‌ها ایجاد خواهد کرد.

در مثال زیر،هوش مصنوعی Magic Editor می‌تواند نیمکت را گسترش دهد و بالن‌ها را با اعمال جلوه‌ تغییر داد.هدف این است که کاربر “کنترل بیشتری بر ظاهر و احساس نهایی عکس خود داشته باشد.” Magic Editor علاوه بر هوش مصنوعی مولد، از تکنیک های هوش مصنوعی (توانایی سیستم ها برای درک، ترکیب و استنتاج اطلاعات) متفاوتی استفاده می کند.

گوگل برنامه Magic Editor را “تجربه ویرایش آزمایشی” می نامد. دسترسی اولیه به آن در «تلفن‌های پیکسل منتخب» در اواخر امسال ارائه خواهد شد. این شرکت در زمان ارائه به دنبال بازخورد خواهد بود.

Magic Editor تجربه ویرایش را ارتقا خواهد داد. ما مشتاقانه منتظر مشاهده نحوه تغییر و تبدیل عکس‌های خود به موردی حتی خیره کننده تر و خاص تر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.