آمریکا آماده جنگ فضایی می شود

در مواجهه با تشدید تنش ها در فضا، یک مقام ارشد نظامی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده دفاع از منافع خود با استفاده از فناوری های ضد ماهواره در جنگ فضایی است.

به گزارش تکناک، سرتیپ جسی مورهاوس از فرماندهی فضایی ایالات متحده روز پنجشنبه در صحبت های صریح خود اطمینان داد ایالات متحده آمریکا اگر مجبور باشد آماده جنگ فضایی است

این هشدار متوجه دشمنانی مانند روسیه و چین است و پیامی اطمینان بخش به متحدان ایالات متحده ارائه می دهد. مورهاوس افزود: اگر قرار باشد کسی ایالات متحده آمریکا یا هر یک از منافع ما، از جمله متحدان و شرکایی که با آنها معاهده‌های حمایت متقابل دفاعی داریم، تهدید کند، امشب آماده جنگ خواهیم شد. این اظهارات در سفارت آمریکا در لندن بیان شده و توسط گاردین گزارش شده است.

یک نبرد رو در روی واقعی در فضا

در مواجهه با تشدید تنش ها در فضا، یک مقام ارشد نظامی اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا آماده دفاع از منافع خود با استفاده از فناوری های ضد ماهواره در جنگ فضایی است.

رقابت فضایی در طول سال ها شاهد تغییر در رقبا بوده است. در دهه 1960، روسیه رقیب اصلی آمریکا در قرار دادن یک انسان روی ماه بود. با این حال، اسناد افشا شده اطلاعاتی ایالات متحده که ماه گذشته توسط واشنگتن پست مشاهده شد، نشان می دهد که برنامه فضایی روسیه ممکن است در حال کاهش باشد. در مقابل، برنامه فضایی چین می تواند دارایی های فضایی کلیدی ایالات متحده و متفقین را در معرض خطر قرار دهد.

یک جنگ فضایی بالقوه احتمالاً شامل حملات به ماهواره‌های یکدیگر برای تضعیف زیرساخت‌های حیاتی خواهد بود. ماهواره ها نقش محوری در ارتباطات دفاعی و ناوبری ایفا می کنند. مورهاوس خاطرنشان کرد که ماهواره‌ها در آینده بخشی عادی از جنگ خواهند بود و مقابله با آنها چیزی است که بسیاری از کشورها به آن علاقه دارند.

علیرغم اینکه چین، هند، روسیه و ایالات متحده قبلا موشک های ضد ماهواره را آزمایش کرده بودند، ایالات متحده در سال گذشته چنین عملیاتی را به دلیل گرد و غبار عظیمی که تولید می کرد متوقف نمود. چین علاوه بر موشک‌های معمولی، ماهواره‌های مجهز به بازوهای رباتیک را نیز توسعه داده است که می‌توانند با ماهواره‌های دشمن مقابله کنند.

مورهاوس به این احتمال اشاره کرد که ایالات متحده روی فناوری‌های مشابهی که خطرات قابل توجهی برای محیط اطراف ایجاد نمی‌کنند، کار کند. او ایجاد یک ابر زباله را به یک سلاح هسته‌ای قابل انفجار در حیاط خلوت تشبیه کرد که باعث آسیب‌های خودخواسته می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.