آمریکا پیشرفته ترین لباس غواصی دنیا را می سازد

نیروی دریایی ایالات متحده در حال توسعه و ساخت لباس غواصی کاملاً محصور و تحت فشار «مرد آهنی» برای تیم های غواصی در اعماق دریا است.

به گزارش تکناک به نقل از Navy Times ، این لباس که Deep Sea Expeditionary With No Decompression، به اختصار DSEND نامیده می شود، برای بهبود ایمنی غواصان به شدت توسعه یافته است.

همچنین به گونه ای طراحی شده است که تعداد غواصان کمتری بتوانند ساعت های طولانی تری را در آبهای عمیق کار کنند.

زیردریایی یک نفره

این لباس یک لباس غواصی اتمسفری است که دارای مفاصل چرخشی و انعطاف پذیر می باشد. این امر در حالی که فشار داخلی را ثابت نگه می دارد، تحرک بسیار خوبی را برای پوشنده فراهم می کند.

پل مک مورتری، مدیر برنامه سیستم‌های غواصی و استاد غواص بازنشسته نیروی دریایی، به Navy Times گفت: این لباس محکمی است که غواص در آن قرار می گیرد. او افزود: لباس مرد آهنی برای غواصی در زیر آب می تواند توصیف خوبی باشد. از آنجایی که غواصان نیروی دریایی اغلب وظیفه نجات در اعماق دریا، خنثی کردن مواد منفجره و نگهداری بدنه کشتی را بر عهده دارند، چنین لباسی بسیار مفید خواهد بود.

ویژگی های لباس جدید برای غواصان در اعماق زیاد مفید است، زیرا آنها باید مراقب بیماری ناشی از کاهش ناگهانی فشار باشند. به همین دلیل، غواصان در حال حاضر محدود به زمانی هستند که می توانند در عمق سپری کنند، که اغلب به 20 تا 25 دقیقه می رسد. این به این دلیل است که آنها باید با استفاده از یک سیستم اشباع (زنگ غواصی) که باید تحت فشار باشد تا با فشار آب بیرون مطابقت داشته باشد، به محل کار سفر کنند.

با عمق بیشتر، فشار داخلی زنگ غواصی نیز باید افزایش یابد که خطرآفرین است. سپس پس از پایان کار، کل فرآیند باید در صعود تکرار شود، و زنگ غواصی در فواصل زمانی معین متوقف شود تا بدن غواصان را قادر به سازگاری کند. در سطح، غواصان باید حدود یک ساعت و نیم را در یک محفظه رفع فشار سپری کنند. اینجاست که DSEND می تواند انقلابی خود را نشان دهد.

این پروژه بیش از پنج سال است که در حال توسعه بوده است و به طور موثر نیاز به زنگ غواصی و محفظه رفع فشار برای غواصان نیروی دریایی را از بین می برد. به همین دلیل، زمان کار غواصان در عمق را به شدت افزایش می دهد.

نیاز به آزمایش بیشتر دارد

مک مورتری توضیح می‌دهد: با لباس جدید، می‌توانیم غواص را به پایین بفرستیم، و او می‌تواند تا شش ساعت کار کند و سپس دوباره بالا بیاید. او اضافه کرد غواص از لباس بیرون می آید نفر بعدی داخل آن می شود و کار برای شش ساعت دیگر ادامه پیدا میکند. مک مورتری می گوید:کاری که دو تا سه هفته طول می‌کشد تا غواص‌های گذشته آن را تکمیل کنند، می‌تواند در یک یا دو روز با تیمی بسیار کوچک‌تر، و ایجاد ایمنی در مقابل بیماری ناشی از کاهش ناگهانی فشار انجام شود.

این لباس در حال حاضر تحت آزمایش‌های گسترده‌ای قرار دارد، اما امید می‌رود که پس از سال ۲۰۲۷ توسط نیروی دریایی به کار گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.