آیا آمریکا تیک‌ تاک را تحریم می‌کند؟

ByteDance، شرکت مادر تیک‌ تاک، به دسترسی غیرمجاز کارمندان خود به داده‌های خبرنگاران اعتراف کرده است و کارمندان مسئول این تخلف اخراج شده اند.

ByteDance، شرکت مادر تیک تاک، به دسترسی غیرمجاز کارمندان خود به داده‌های خبرنگاران اعتراف کرده است و به گفته نیویورک تایمز، کارمندان مسئول این تخلف اخراج شده اند.

به گزارش تکناک، این خبر بدی برای همه کاربران تیک تاک در ایالات متحده است و شاید دولت آمریکا شرکت جنجالی چینی پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار را تحریم کند.

این حادثه اولین بار توسط BuzzFeed News در ژوئن 2022 گزارش شد، و این ادعا شامل دسترسی کارمندان ByteDance مستقر در چین به داده های غیر عمومی کاربران تیک تاک در ایالات متحده بود.

این افشاگری اظهارات قبلی ByteDance مبنی بر انکار امکان دسترسی به این داده‌ها را تضعیف می‌کند و احتمالاً به اعتبار تیک‌تاک، به دلیل مواجهه پیشین با نگرانی‌های امنیت ملی در ممنوعیت نظارت بر دستگاه‌های دولتی در ایالات متحده، آسیب بیشتری وارد می‌کند.

 

طی یک تحقیق داخلی توسط ByteDance در مورد پخش شدن برخی فایل‌های صوتی داخلی، اطلاعات خصوصی سه روزنامه‌نگار فوربس، یک خبرنگار فایننشال تایمز، و گروه کوچکی از افراد مرتبط با اطلاعات خصوصی روزنامه نگاران هدف، شناسایی شدند.

روزنامه‌نگاران فوربس ادعا می‌کنند با بررسی اسناد داخلی ByteDance دریافته‌اند دفتر امنیت و حریم خصوصی این شرکت پروژه‌ای به نام «Project Raven» برای شناسایی کارکنان افشاگر اطلاعات به مطبوعات، رهبری کرده است. اینکه هدف این پروژه یافتن افشاگرهای داخلی بوده‌است یا ابزاری با تایید شرکت برای جاسوسی هنوز مشخص نیست.

در هر صورت، تیک‌ تاک در ایالات متحده با یک ممنوعیت مواجه خواهد شد و حدود 80 میلیون کاربر فعال ماهانه را بدون دسترسی به شبکه اجتماعی مورد علاقه خود رها خواهد کرد. به نظر شما آیا تیک‌تاک باید ممنوع شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.