آیا اطلاعات افشاء شده TENSOR G3 گوگل واقعی است؟

افشای مشکوک اطلاعات اصلی  TENSOR G3 گوگل از منبع داخلی Geekbench، باعث شد که مشخصات واقعی این چیپست زودتر اعلام رسمی شود.

به گزارش تکناک، اطلاعات رسمی گوگل TENSOR G3 از عرضه سری جدید گوگل پیکسل 8 با یک پردازنده جدید و چندین ارتقاء خبر می دهد. بهبودهای اعلام شده شامل بهبود تنظیمات پردازنده مرکزی (CPU)، ارتقاء امنیت و قابلیت‌های بهبود یافته و یک GPU جدید با توانایی ردیابی اشعه است. این ارتقاها باعث می‌شوند که Tensor G3 بتواند با پرچمداران فعلی بهتری رقابت کند. اما یک لیست Geekbench از این پردازنده منتشر شده است که در تضاد با این موضوع است.

حتی SNAPDRAGON 8 GEN 1 عملکرد بهتری از GOOGLE TENSOR G3 دارد

Revegnus یک لیست Geekbench برای Google Tensor G3 پیدا کرده است و جالب اینکه، این لیست در واقع در پایگاه داده Geekbench موجود است. در زیر می توانید نگاهی به آن بیندازید:

در این لیست آمده که نتایج benchmark برای “Google Factory build on Ripcurrent” است. با این حال، همانطور که مشاهده می‌کنید، Google Tensor G3 دارای امتیاز یک هسته‌ای 1186 و امتیاز چند هسته‌ای 3809 است.

در یک نگاه کلی، Snapdragon 8 Gen 1 در آزمون یک هسته‌ای Geekbench 5 با نمره 1615 عملکرد خود را نشان می‌دهد.  این نمره در آزمون برای چند هسته‌ای، Snapdragon 8 Gen 1 به 3840 می‌رسد. بنابراین، در هر دو حالت، نتایج Geekbench نشان می‌دهد که Google Tensor G3 در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 1، عملکرد پایین‌تری داشته است و مهم تر این که Snapdragon 8 Gen 1، یک چیپست نسل قدیم است که در سال 2021 منتشر شد.


در تست هسته تنها، مرکز پردازش اصلی (SoC) نسل فعلی پرچمدار، Snapdragon 8 Gen 2، تنها 1867 امتیاز کسب می‌کند، در حالی که برای تست چند هسته‌ای، به 5137 امتیاز قابل توجه می‌رسد. این اعداد بسیار متفاوت از آنچه در لیست Geekbench برای Google Tensor G3 ذکر شده است.

آیا این لیست گوگل  TENSOR G3 واقعی است؟

در لیست Geekbench گوگل Tensor G3، چند نکته منفی وجود دارد.

از یک آزمایش اخیر نیست

اولین نکته این است که در لیست Geekbench نوشته شده که تراشه در تاریخ 12 آوریل آزمایش شده است. به عبارت دیگر، این آزمایش، نتیجه  تست اخیر نیست و بیانگر این است که نتایج از نسخه های قبلی نمونه‌های مهندسی حاصل شده است. نمونه‌های مهندسی نسخه‌هایی از تراشه هستند که در مراحل اولیه توسعه ساخته شده‌اند، بنابراین انتظار اجرای خوب از آنها مناسب نیست.

اطلاعات سرعت ساعت نامتناسب

نگاه دقیق‌تری نشان می‌دهد که لیست Geekbench، نشان می‌دهد که این تراشه شامل 9 هسته است، که با اطلاعاتی که روز گذشته دریافت کرده بودیم سازگاری دارد. حتی سرعت اجرای هسته‌ها با اطلاعات منتشر شده توسط منبع داخلی هماهنگ است. به عبارت دیگر، Tensor G3 دارای 4 هسته با فرکانس 2.1 گیگاهرتز، 4 هسته با فرکانس 2.45 گیگاهرتز و 1 هسته با فرکانس 3.02 گیگاهرتز است.

همانطور که Mapple_Gold اشاره کرده است، لیست Geekbench تأیید نمی‌کند که SoC (System on a Chip) دارای یک هسته Cortex X3 باشد. براساس اعلام قبلی، یکی از ویژگی‌های اصلی Google Tensor G3، وجود یک هسته Cortex X3 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز است. اگر آزمایش واقعاً بر روی یک SoC بدون Cortex X3 انجام شده باشد، امتیازات غیر قابل توجه بسیار منطقی است.

مسئله این است که امتیازات Geekbench به راحتی قابل دستکاری شدن هستند و عکس منتشر شده توسط Quadrans Muralis این ادعا را بیشتر تأیید می کند. همانطور که نشان می دهد، نتیجه Geekbench از یک چیپستی بود که در @2.78 گیگاهرتز در حال اجرا بود. اما لیست نشان می داد که در 3.02 گیگاهرتز در حال اجرا بوده است.

با این حال، فقط می توانیم امیدوار باشیم که امتیازات واقعی  benchmark  گوگل  Tensor G3 بیشتر از نتایج فعلی باشد. در غیر این صورت، سری Pixel 8 نسبت به رقیبان خود ضعیف خواهد بود. اما در حال حاضر، شما باید اطلاعات لیست را با دیدی محتاطانه در نظر بگیرید. همیشه برای داده های مشخص تر درباره عملکرد SoC به روز باشید.

مقایسه پیکربندی CPU GOOGLE TENSOR G3، TENSOR G2 و TENSOR G1

با تمامی چیزهایی که گفته شد، بیایید اطلاعاتی را که در روز گذشته دریافت کرده ایم را مرور سریع کنیم. در اینجا، شما باید توجه داشته باشید که اطلاعات Google Tensor G3 زیر نمونه مهندسی نیستند. بلکه مشخصات CPU از نسخه نهایی است.

 

هسته ها G1 (Pixel 6)  G2 (Pixel 7) G3 (Pixel 8)
هسته های بزرگ 2x Cortex-X1 @ 2.8GHz 2x Cortex-X1 @ 2.85GHz 1x Cortex-X3 @ 3.0GHz

 

هسته های میانی 2x Cortex-A76 @ 2.25GHz 2x Cortex-A78 @ 2.3GHz

 

4x Cortex-A715 @ 2.45GHz

 

هسته های کوچک Cortex-A55 x4 @ 1.8GHz 4x Cortex-A55 @ 1.8GHz 4x Cortex-A510 @ 2.15GHz

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.