آیا بحران سقوط رمزارزها به بایننس رسیده است؟

بایننس در کمپینی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع و جلوگیری از وحشتی که سرمایه گذاران را فرا گرفته است تصمیم گرفته است که برداشت USDC را از این صرافی متوقف کند.

بایننس در کمپینی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع و جلوگیری از وحشتی که سرمایه گذاران را فرا گرفته است تصمیم گرفته است که برداشت USDC را از این صرافی متوقف کند.

به گزارش تکناک،USDC یک استیبل کوین است که به دلار متصل است و خبر رسیده که در یک روز میلیاردها دلار از این صرافی برداشت شده است است.
برخی معتقداند زمستان کریپتو فرا رسیده است. چرا که در پی سقوط FTX و دستگیری موسس آن، اکنون تردیدهایی پیرامون بایننس وجود دارد.

بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت نانسن، در یک بازه زمانی 24 ساعته حدود 3 میلیارد دلار دارایی از بایننس خارج شده است. این بزرگترین خروج سرمایه از زمان افت ارزش بیت کوین در ژوئن سال جاری است.اگرچه بایننس این تخمین ها را رد کرده است، اما این رقم برداشت برای یک روز قابل توجه است

بایننس ادعا می کند که این برداشت ها یک اتفاق مجزا بوده است و این آمار به سرعت توسط چانگ پنگ ژائو رد شد، او همچنین خاطرنشان کرد که سپرده ها باز می گردند و اوضاع آرام شده است.با این حال، آنها برداشت هایی در مجموع 1,140,000,000 دلار از این صرافی را تایید می کنند. علیرغم اینکه این رقم قابل توجهی است اما ژائو می گوید که ما قبلاً چنین بحرانی را در زمان افت ارزش LUNA یا فروپاشی FTX دیده ایم.
برداشت استیبل کوین بایننس دیگر امکان پذیر نیست، که نشان دهنده اقدامات برای کنترل بحران است.انتقال دارایی ها در USDC هنوز مجاز است زیرا ممنوعیت فقط بر برداشت ها و نه بر درآمد تأثیر می گذارد.

به گفته مدیرعامل بایننس، این ممنوعیت برداشت دلیل خاصی دارد. و سقف مالی خواهد داشت و یک اقدام احتیاطی استاندارد است. با این حال، اینکه اغلب اتفاق می‌افتد(اشاره به ممنوعیت برداشت در بایننس) یا اینکه 25 درصد از ذخایر USDC در عرض چند روز از این صرافی ناپدید شده اند، صحت ندارد.
ممنوعیت برداشت USDC لزوماً به این معنی نیست که تأثیری بر بقیه رمزارزهای دیگر خواهد داشت.اکثر ارزهای دیجیتال اصلی، از جمله بیت کوین و اتریوم، به طور عادی کار می کنند.

اما سوالاتی در مورد عملکرد بایننس وجود دارد.این صرافی نگران ثبات منابع مالی ذخایر خود است، که در نهایت تأثیر قابل توجهی بر کل بازار سرمایه رمز ارز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.