آیا بیت کوین گزینه جذابی برای سرمایه گذاری است؟

بر اساس گزارش اخیر از حجم معاملات در صرافی های کریپتو، بیت کوین با فاصله گرفتن از ارزش های بالای خود، در جلب توجه معامله گران شکست خورده است.

به گزارش تکناک، تجزیه و تحلیل انجام شده توسط یک شرکت پردازش داده نشان داد که حجم معاملات به پایین ترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است، که با سال های قبل از همه گیری مطابقت دارد.

علاقه به بیت کوین در طول همه گیری COVID-19 افزایش یافت زیرا اقتصاد جهانی متوقف شد. از آنجایی که سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رو به رشد بودند، بیت‌کوین به محبوبیت اصلی تبدیل شد و ارزش آن به بالاترین سطح تاریخ و به بیش از 68،000 دلار رسید.

کشورهایی مانند السالوادور بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفتند و حتی آن را برای شهروندانی که مایل به آزمایش آن بودند توزیع کردند. با این حال، هنگامی که چرخ های اقتصاد جهانی دوباره شروع به چرخش کردند، بیت کوین درخشندگی خود را از دست داد و ارزش آن به شدت کاهش یافت.

حجم معاملات بیت کوین

شرکت تجزیه و تحلیل داده Cryptoquant اعداد را از بازار نقدی و مشتقات بیت کوین تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که حجم معاملات ارزهای دیجیتال هفته گذشته 129،307 بیت کوین بوده است. در اوایل این ماه، حجم به 112،317 بیت کوین کاهش یافت که کمترین میزان از نوامبر 2018 است.

با توجه به اینکه فقط در ماه مارس امسال، حجم معاملات بیت کوین حدود 3.5 میلیون بود و در ماه های بعد نزدیک به 94 درصد کاهش یافت، کاهش حجم معاملات بسیار شدید است.

خولیو مورنو، رئیس تحقیقات Cryptoquant، به سی ان بی سی گفت: این اعداد نمونه ای از بازارهای نزولی بود که سرمایه‌گذاران خرد یک دارایی را رها می‌کردند و در صورت وارد شدن به فاز صعودی، ممکن بود حجم آن افزایش می‌یافت.

در اواخر سال گذشته، قانون گذاران ایالات متحده به شدت در مورد صرافی‌های ارزهای دیجیتال نا امید شدند که نتیجه آن سقوط FTX و شکایت از بایننس بود. یک بحران بانکی در ماه می باعث شد که سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال اجتناب کنند به نحوی که در اواسط آگوست شاهد فروش بیت کوین نیز بودیم.

از آن زمان حجم معاملات پایین مانده است. کارشناسان بر این باورند که معاملات پس از نصف شدن بعدی پاداش استخراج بیت کوین، در آوریل یا می سال آینده دوباره افزایش خواهد یافت.

بسیاری از رمز ارزها ها در مدت زمان کوتاهی سقوط می کنند و تمام ارزش خود را از دست می دهند، با این وجود، قدرت گرفتن بیت کوین نشانه اعتماد سرمایه گذاران به محبوب ترین رمزارز جهان است.

کارشناسان به سی ان بی سی گفتند که دیدگاه بلندمدت ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی جایگزین همچنان حفظ می‌شود و بسیاری از آنها همچنان در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند، حتی اگر هیچ فعالیت تجاری قابل مشاهده‌ای در آنها وجود نداشته باشد.

احتمال تغییر قابل توجه در زمان کوتاه چندان وجود ندارد زیرا بازارها، نقدینگی زیادی نمی بینند و قبل از انجام حرکات بزرگ منتظر یک عامل شتاب دهنده هستند. این امر می تواند از طریق تاییدیه های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای صندوق های قابل معامله در مبادلات مربوط به بیت کوین اتفاق بیفتد.

سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین خود را نفروخته‌اند، بنابراین علاقه به این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.