آیا دانش آموزان از نسل دهم آیپد اپل استقبال می‌کنند؟

اپل در حالی به تازگی نسل دهم آیپد را با طراحی جدید وهمچنین قیمت بالاتر معرفی کرده که شاید برای مدارس و دانش‌آموزان از جذابیت لازم و مورد انتظار برخوردار نباشد.

اپل در حالی به تازگی نسل دهم آیپد را با طراحی جدید وهمچنین قیمت بالاتر معرفی کرده که شاید برای مدارس و دانش‌آموزان از جذابیت لازم و مورد انتظار برخوردار نباشد.

به گزارش تکناک، اپل زمانی به فکر عرضه یک آیپد پلاستیکی با صفحه‌کلید برای رقابت با کروم‌بوک‌ها بود هر چند در آن مقطع زمانی اتفاق نیفتاد.
طبق گزارش اخیر بلومبرگ، اپل در نظر گرفته است که یک آیپد با پشت پلاستیکی که شبیه به یک آیفون 5c غول‌پیکر به نظر می رسد عرضه کند. این آیپد البته یک صفحه‌کلید پلاستیکی نیز در جعبه دارد.
اپل با این محصول می خواست با بخش کروم‌بوک رقابت کند که بسته به مدل آن کمتر از 200 دلار قیمت دارد. هدف این بود که کیبورد پلاستیکی iPad plus به قیمت کمتر از 500 دلار را بفروشد. این پروژه تا به حال هرگز روشنایی روز را ندیده و گزارش می گوید که این ایده احتمالاً توسط اپل رها شده است.
با این حال، واضح است که اپل می‌خواهد به نوعی با تبلت‌ها و لپتاپ‌های ارزان‌تر رقابت کند. جای تعجب نیست که نسل نهم آیپد با همان قیمت 329 دلاری قبلی در خط تولید باقی بماند، در حالی که آیپد 10 با قیمت 449 دلار عرضه شد. این شرکت کاملاً آگاه است که محصول جدید آن شاید از جذابیت لازم برای مدارس برخوردار نباشد.
اگر منصف باشیم، بعید است مشکل از قیمت خود آی‌پد باشد، اگرچه آی‌پد ۱۰ جدید نسبت به آنچه ارائه می‌کند بسیار گران است. آیپد نسل نهم 329 دلاری مطمئناً نسبت به اکثر کروم‌بوک‌های هم‌رده قیمتی، سخت‌افزار توانمندتری دارد. اما اپل در مورد لوازم جانبی آیپد قطعاً نقطه ضعف‌هایی دارد.
حتی کروم‌بوک‌هایی که کمتر از 200 دلار قیمت دارند به طور پیش‌فرض مجهز به صفحه‌کلید و ترک‌پد هستند. از طرف دیگر، اپل هیچ یک از آیپدها را با صفحه‌کلید عرضه نمی‌کند.
بیایید برای مثال، نسل دهم آی‌پد جدید را در نظر بگیریم. نسخه 64 گیگابایتی وای‌فای آن 449 دلار قیمت دارد، اما بسیاری از دانش‌آموزان برای استفاده از آن به عنوان لپ‌تاپ، کیبوردی نیز می‌خواهند. صفحه‌کلید هوشمند جدید اپل، که یک صفحه‌کلید کامل با ترک‌پد است، ۲۴۹ دلار قیمت دارد. این موضوع آی‌پد 10 را در محدوده قیمتی 700 دلار قرار می‌دهد که تقریباً قیمت یک مک‌بوک ایر M1 است.

تکناک آیپد نسل دهم
آیپد های نصل دهم در فروشگاه اپل

برای آیپد 9، اپل همچنان صفحه‌کلید هوشمند اصلی (بدون ترک‌پد) را با قیمت 159 دلار می‌فروشد. قطعاً ارزان‌تر از صفحه‌کلیدهای شیک‌تر اپل است، اما همچنان تقریباً به اندازه کل کروم‌بوک است. در مجموع، آی‌پد 9 و صفحه‌کلید هوشمند حداقل 488 دلار قیمت دارند و اگر قیمت Apple Pencil را در نظر بگیرید، 99 دلار بیشترمی شود.
مایکروسافت صفحه‌کلید خود را با پد لمسی داخلی به قیمت تبلت 399 دلاری Surface Go با قیمت کمتر از 100 دلار به فروش می‌رساند. در این مرحله، کیت کامل آی‌پد بسیار گران‌تر از رقبای خود است. مطمئناً مصرف‌کنندگان معمولی بدشان نمی‌آید که بیشتر برای آی‌پد هزینه کنند، اما برای بسیاری از مدارس و دانش‌آموزان اینطور نیست.
اپل چگونه می‌تواند این شرایط را تغییر دهد؟
ایده داشتن یک آیپد پلاستیکی ممکن است بهترین راه برای ورود آیپد به بازار تبلت‌های سطح ابتدایی نباشد. به هر حال آیپد 329 دلاری از آلومینیوم ساخته شده است. با این حال، چند کار وجود دارد که این شرکت می‌تواند انجام دهد تا آیپد را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر کند.
اپل باید به جای دو مدل، روی داشتن تنها یک مدل سطح ابتدایی تمرکز کند. قیمت 399 دلاری برای آیپد 10 نقطه خوبی خواهد بود. اما بیشتر از آن،Magic Keyboard Folio باید بسیار کمتر از 249 دلار قیمت داشته باشد .به این ترتیب، مصرف‌کنندگان می‌توانند یک ترکیب صفحه کلید آیپد پلاس با قیمت کمتر از 560 دلار داشته باشند که می‌تواند حتی با لپ‌تاپ‌های میان‌رده رقابت کند.
اگر اپل واقعاً می‌خواهد به فروش آ‌یپدهای قدیمی‌اش با طراحی یک دهه‌ای مانند آیپد ۹ ادامه دهد، باید از ۲۹۹ دلار با کیبورد هوشمند ۹۹ دلاری شروع کند. این ترکیب، آیپد سطح پایه را به‌ویژه در بازارهای نوظهور جذاب‌تر می‌کند، جایی که آیپدها می‌توانند تا سه برابر لپ‌تاپ‌های ویندوزی سطح ابتدایی قیمت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.