آیا کامپیوتر شما بروزرسانی جدید ویندوز 11 را دریافت می‌کند؟

مایکروسافت در حال عرضه ویندوز 11 نسخه 23H2 است، اما همه دستگاه‌ها ممکن است در روز اول آن را دریافت نکنند.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در تاریخ 26 سپتامبر، عرضه تدریجی برخی از نوآوری‌هایی که جزیی از بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 23H2  است را آغاز کرد.

این به‌روزرسانی نشان‌دهنده به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل برای رایانه‌های رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها است که با دامنه‌ای از ویژگی‌های جدید و تعداد زیادی بهبود عرضه می‌شود.

از آنجا که این بروزرسانی تدریجی از همان سیستم فایل اصلی نسخه 22H2 استفاده می‌کند، برای دستگاه‌هایی که در حال حاضر بروزرسانی 2022 را اجرا می‌کنند، به عنوان یک بروزرسانی تجمعی نصب خواهد شد. از سوی دیگر، رایانه‌هایی که از نسخه‌های قدیمی‌تر (مانند ویندوز 10 یا نسخه اصلی ویندوز 11) استفاده می‌کنند، برای ارتقا نیاز به نصب کامل دارند.

علاوه بر این، از آنجایی که این به طور فنی یک نسخه جدید است، می‌توانید از طریق تنظیمات بروزرسانی ویندوز، بروزرسانی 2023 را از تاریخ 26 سپتامبر نصب کنید. روش‌هایی دیگر نیز در دسترس خواهند بود، از جمله نصب کمکی یا فایل ISO، هنگامی که بروزرسانی قبل از پایان سال 2023 به‌طور کامل در دسترس قرار می‌گیرد.

این راهنما نحوه رویکرد خدماتی مایکروسافت برای ارتقا دستگاه‌ها به بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 2023 را بررسی خواهد کرد.

چه دستگاه هایی ابتدا بروز رسانی ویندوز 11 2023 را دریافت می کنند؟

مایکروسافت قصد دارد ویندوز 11 نسخه 23H2 را در دو مرحله ارائه کند. در تاریخ 26 سپتامبر، شرکت یک بروزرسانی برای نسخه 22H2 منتشر خواهد کرد که برخی از ویژگی‌های جدید را فعال می‌کند، از جمله Copilot، اما نسخه تغییر نخواهد کرد. همچنین، این بروزرسانی ابتدا برای کاربرانی که به صورت دستی از تنظیمات “به‌روزرسانی ویندوز” نصب را فعال می‌کنند، در دسترس خواهد بود.

در تاریخی بعدی، یک بسته فعال‌سازی در دسترس قرار خواهد گرفت تا امکان فعال‌سازی بقیه ویژگی‌ها و تغییر شماره نسخه به 23H2 برای همه فراهم شود. با این حال، از آنجا که بروزرسانی ویژگی‌ها بر اساس همان سیستم فایل نسخه 22H2 است، نیازی به نصب مجدد نخواهد بود. تنها دستگاه‌هایی که تجربه ارتقای بدون مشکل را داشته‌اند، در میان اولین دستگاه‌هایی هستند که بروزرسانی را دریافت می‌کنند. سپس، با تأیید بروزرسانی به عنوان یک بروزرسانی قابل اطمینان‌تر، به سایر دستگاه‌ها انتقال داده خواهد شد.

به طور معمول، عملیات ارسال بروزرسانی بر روی دستگاه‌هایی با سخت‌افزار و تنظیمات جدیدتری تمرکز خواهد کرد که هیچ مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری با بروزرسانی 2023 ندارند. با این حال، عوامل دیگری ممکن است در دسترسی تأثیر بگذارند، مانند مشکلات مربوط به اجزاء سخت‌افزاری، درایورهای ناسازگار، برنامه‌ها، نرم‌افزارهای امنیتی (مانند آنتی‌ویروس‌های شخص ثالث) و موقعیت دستگاه.

بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 2023 به عنوان یک ارتقاء دستی در دسترس خواهد بود، اما دستگاه‌هایی که نزدیک به پایان سرویس هستند در نهایت آن را به طور خودکار از طریق Windows Update دانلود خواهند کرد، اما این اتفاق به صورت فوری رخ نخواهد داد. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا بروزرسانی به طور خودکار اعمال شود.

اگر رایانه‌ای دارید که هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کند، ابتدا گزینه‌ای برای ارتقا به جدیدترین نسخه (بروزرسانی ویندوز 11 نسخه 2022) دریافت خواهید کرد. پس از نصب نسخه جدید، می‌توانید به دانلود بروزرسانی جدید با ویژگی‌های جدید بپردازید. اگر می‌خواهید از نسخه قدیمی‌تر سیستم عامل استفاده کنید، باید گزینه “موقتاً در ویندوز 10 بمانید” را انتخاب کنید.

آیا می توانم به اجبار بروز رسانی ویندوز 11 2023 را ارتقا دهم؟

در تاریخ 26 سپتامبر، تنها می‌توانید از طریق تنظیمات “Windows Update” به روزرسانی انجام دهید. همچنان می‌توانید از Installation Assistant یا فایل ISO استفاده کنید، اما فقط برای ارتقا به نسخه 22H2. پس از ارتقا، باید از تنظیمات “Windows Update” برای دانلود و نصب مجموعه جدید ویژگی‌ها با بروزرسانی سپتامبر استفاده کنید. تنها زمانی که شرکت در ماه نوامبر نسخه 23H2 را عرضه کند، ممکن است بتوانید از ابزارهای دیگر برای ارتقا مستقیم به جدیدترین نسخه استفاده کنید.

Windows Update

راحت‌ترین راه برای نصب نسخه 23H2، اجازه دادن به سیستم برای دانلود و نصب بروزرسانی به‌طور خودکار هنگامی که برای رایانه شما آماده شده است، می‌باشد. با این حال، می‌توانید از طریق برنامه تنظیمات در تنظیمات “Windows Update”، گزینه “Get the latest updates as soon as they’re available” را فعال کنید و از گزینه “Check for updates” برای اجبار ارتقا استفاده کنید..

Installation Assistant

ابزار Installation Assistant به شما امکان می‌دهد که وقتی سرویس به‌روزرسانی ویندوز کار نمی‌کند، به آخرین نسخه بروزرسانی شوید. با این حال، هر کسی می‌تواند هنگامی که بروزرسانی ویندوز 11 2023 در دسترس قرار می‌گیرد، آن را بر روی یک رایانه نصب کند.

بعد از اینکه نسخه 23H2 در دسترس قرار می‌گیرد، بر روی دکمه “Download Now” کلیک کنید تا ابزار را از این وبسایت پشتیبانی مایکروسافت دانلود کنید. پس از اینکه ابزار را در اختیار دارید، تنها کافی است نصب‌کننده را اجرا کنید و بر روی دکمه “Accept and install” کلیک کنید.

ISO file

در صورت تمایل، می‌توانید فایل ISO رسمی را در نرم‌افزار فایل اکسپلورر (File Explorer) بارگذاری کنید تا تجربه نصب مشابه استفاده از یک درایو USB را داشته باشید.

می‌توانید فایل ISO بروزرسانی ویندوز 11 2022 را از وبسایت پشتیبانی مایکروسافت در بخش “Download Windows 11 Disk Image (ISO)” با استفاده از دکمه “Download” دریافت کنید.

به طوری که انتخاب کنید از ابزار Installation Assistant یا فایل ISO استفاده کنید، فرایند یک نصب مجدد کامل انجام خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به بازگردانی یا بازیابی فایل‌ها، ایجاد یک نسخه پشتیبان موقت توصیه می‌شود.

برای توضیحات بیشتر، بروزرسانی سپتامبر فقط شامل برخی از ویژگی‌های جدید نسخه 23H2 است و بروزرسانی عدد نسخه را به‌روز نخواهد کرد. پس از نصب، سیستم همچنان نسخه 22H2 را تشخیص خواهد داد. زمانی که این شرکت ارائه ویژگی های جدید را به پایان رساند، قبل از پایان سال 2023، یک بسته فعال‌سازی منتشر خواهد شد تا ارتقا کامل صورت گیرد و بخش باقی‌مانده از مولفه‌های جدید را نصب کند و عدد نسخه را به 23H2 تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.