آیا ChatGPT-5 به هوش انسانی دست خواهد یافت؟

گزارش هایی در مورد توسعه ربات چت هوش مصنوعی  ChatGPT-5 منتشر شده است که میگوید OpenAI آموزش ربات خود را تا پایان سال 2023 تکمیل میکند.

گزارش هایی در مورد توسعه ربات چت هوش مصنوعی  ChatGPT-5 منتشر شده است و شایعات حاکی از آن است که OpenAI انتظار دارد آموزش ربات خود را تا پایان سال 2023 تکمیل کند.

به گزارش تکناک، قبلا گزارش دادیم که OpenAI، آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی، ChatGPT-4، آخرین نسخه از مدل زبان بزرگ (LLM) را در دسترس عموم قرارداده است.

اما جزئیات مربوط به ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT-5 (artificial intelligence chatbot developed by OpenAI) همچنان مبهم است، زیرا OpenAI به طور عمومی در مورد این پروژه بحث اطلاعاتی را بروز نداده است. با این حال، یک توییت توسط توسعه دهنده Siqi Chen پیشنهاد می کند که برخی از افراد در شرکت OpenAI معتقدند که GPT-5 می تواند به هوش مصنوعی عمومی (AGI) دست یابد.

AGI به معنای “هوش مصنوعی عمومی” است. این اصطلاح به هوش مصنوعی اشاره دارد که در آن سیستم های هوشمند طراحی شده اند تا به طور کامل مشابه با هوش و یادگیری انسان عمل کنند و به طور کلی از سطح یادگیری و انعطاف پذیری بالاتری برخوردار باشند. به عبارت دیگر، AGI امکان برقراری ارتباط با دنیای فیزیکی و محیط طبیعی را دارد و می تواند با توجه به تجربیات خود شناخت و فهم اطلاعات پیچیده در مورد جهان را پردازش کند. AGI به عنوان یکی از اهداف پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدل زبان هوش مصنوعی GPT-5 واقعاً به AGI دست خواهد یافت یا نه و چن بعداً توضیح داد که توییت اصلی او بازتاب و نظر رسمی OpenAI نیست.

با این وجود، پتانسیل GPT-5 برای پیشی گرفتن از قابلیت های GPT-4 قابل توجه است. GPT-4 در حال حاضر قادر به تجزیه و تحلیل متن و تصاویر، انجام وظایف پیچیده و نمایش خلاقیت است.

مایکروسافت در حال حاضر از مدل زبان هوش مصنوعی GPT-4 برای موتور جستجوی جدید Bing خود استفاده می کند که در اوایل سال جاری به صورت پیش نمایش راه اندازی شد.

قابلیت های پیشرفته GPT-4 قبلاً در برنامه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می رسد که GPT-5 حتی توانایی بیشتری داشته باشد.

علیرغم پتانسیل مدل زبان هوش مصنوعی GPT-5 برای ارتقای خلق آثار هنری بصری در هوش مصنوعی، نگرانی های قابل توجهی در مورد ایده ماشین هایی که به هوش و درک در سطح انسانی دست می یابند وجود دارد.

در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که چت جی پی تی (بات مکالمه هوش مصنوعی، توسعه یافته توسط اوپن ای‌آی) قبلاً آزمایش تورینگ را که توانایی ماشین را برای نشان دادن رفتار هوشمند همانند انسان ارزیابی می‌کند با موفق گذرانده است ،اما عده ای از کارشناسان این ادعا را رد کرده‌اند.

OpenAI ممکن است قبل از GPT-5 نسخه میانی ChatGPT را عرضه کند زیرا انتظار می رود OpenAI نسخه GPT-4.5 را در ماههای سپتامبر یا اکتبر عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.