شاید برخی از مدل های آیفون بدون شیار سیمکارت عرضه شوند

آیفون بدون درگاه سیمکارت

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل به صورت داخلی درباره ایده عرضه برخی از مدل های آیفون بدون شیار سیمکارت تا سال آینده جلساتی را برگزار کرده است.

به گزارش تک ناک، گورمن در آخرین خبرنامه Power On خود گفت که این حرکت بخشی از حرکت اپل به سمت سیم‌کارت‌های الکترونیکی خواهد بود.
گورمن گفت که درگاه سیم کارت ممکن است در برخی از مدل های آیفون 14 حذف شود، که انتظار می رود اپل تنها سه روز دیگر آن را اعلام کند.
او افزود: این احتمال وجود دارد که حذف شیار سیمکارت و خود سیمکارت تا عرضه آیفون 15 در سال آینده اتفاق نیفتد. این در حالی است که پیش از این حذف نهایی درگاه سیم کارت قبلاً چندین بار شایعه شده بود.
گورمن در خبرنامه خود نوشت: «اپل این بار طرح eSIM خود را بیش از گذشته پیش خواهد برد و اپراتورها آماده می‌شوند تا کاربران را به سمت سیم‌کارت‌های دیجیتالی از پیش تعبیه‌شده در گوشی به جای سیم‌کارت‌های فیزیکی فعلی هدایت کنند».
در واقع، اپل می خواهد که از امسال یا سال آینده برای بعضی از مدل های آیفون ، درگاه فیزیکی سیم کارت را به طور کلی حذف کند.

digikala

ایسیم (eSIM ) یک سیم کارت دیجیتال است که به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به استفاده ازسیمکارت فیزیکی، تلفن همراه را فعال کنند. استفاده از eSIM به سرعت در حال گسترش است، اما این فناوری هنوز در همه کشورها در دسترس نیست، بنابراین برخی از مدل های آیفون با درگاه فیزیکی سیم کارت ممکن است حداقل برای چند سال تا حذف کامل سیمکارت های فیزیکی عرضه شوند.
مدل‌های آیفون 13 که در فروشگاه‌های اپل و Apple.com فروخته می‌شوند، فاقد نانوسیم‌کارت در جعبه هستند و کاربران معمولاً می‌توانند با روشن کردن آیفون، اتصال به شبکه Wi-Fi و دنبال کردن فرایندی که در صفحه گوشی نمایش داده می شود طرح تلفن همراه را از طریق eSIM فعال کنند.
مدل‌های آیفون 13 همچنین از چندین پروفایل eSIM پشتیبانی می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا در چندین طرح تلفن همراه به صورت دیجیتال مشترک شوند و بین آنها جابه‌جا شوند که برای سفر مفید است.
حذف شیار سیم کارت می تواند مقاومت آیفون در برابر آب را بهبود ببخشد و شاید فضای کمی را در داخل دستگاه آزاد کند.
انتظار می‌رود اپل خط تولید آیفون 14 را طی رویدادی ویژه در سالن استیو جابز در روز چهارشنبه معرفی کند. سایر محصولاتی که انتظار می‌رود معرفی شوند شامل مدل‌های apple Watch Series 8، Apple Watch SE جدید، Apple Watch Pro و AirPods Pro جدید هستند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.