آیفون ۱۵ تعداد چرخه‌ شارژ باتری را به شما می‌گوید

آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو دارای چندین ویژگی هستند که در آیفون‌های قبلی وجود نداشته است و اکنون می‌توانیم اطلاعات جدیدی درباره باتری و ویژگی‌های کنترل را به لیست اضافه کنیم.

به گزارش تکناک، همانطور که در این پست توسط @Tech_Reve به آن اشاره شده است، یک بخش جدید در صفحه “About” iOS 17 نشان می دهد که باتری شما چند چرخه شارژ را پشت سر گذاشته است و همچنین تاریخ ساخت و زمان استفاده از آن را برای اولین بار (از طریق MacRumors) نشان می دهد.

کسانی که از تلفن‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، هنوز هم دارای گزینه‌هایی از طرف شرکت‌های شخص ثالث مانند CoconutBattery برای سیستم عامل مک برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره باتری هستند، اما خوب بود اگر این اطلاعات به طور پیشفرض در دسترس قرار می‌گرفتند.

از طرف دیگر، iOS Shortcuts نیز یک گزینه برای دسترسی به این اطلاعات است، اگرچه Dan Seifert، ویراستار The Verge، می‌گوید که پس از بروزرسانی تلفن خود به iOS 17، اسکریپتی که سال‌ها است استفاده می‌کند دیگر کار نمی‌کند.

جزئیات باتری در کنار گزینه‌ای جدید در منوی Battery Health & Charging اضافه شده است تا گوشی هرگز بیش از “حدود” ۸۰ درصد شارژ نشود. تاکنون، در آزمایش‌های The Verge، این امکان در واقع موثر نبوده است.

یکی از دلایل این تغییرات می‌تواند رسیدگی به شکایات مربوط به کاهش سریع سلامت باتری آیفون ۱۴ باشد. برخی از کاربران درصدهای سلامت باتری را به اندازه بالای ۸۰ درصد گزارش داده‌اند، که به هر حال، انتظار نمی‌رود در طی یک سال اتفاق بیفتد.

ما با شرکت اپل برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گرفته‌ایم و اگر چیزی کشف کنیم، این پست را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.