آیفون 15 پرو دکمه  Action Button خواهد داشت

انتظار می‌رود اپل در ماه آینده آیفون 15 را معرفی کند، و در مورد مدل‌های پرو، شایعات نشان می‌دهد که شرکت قصد دارد سوئیچر بی‌صدا را با یک “Action Button” جدید جایگزین کند.

به گزارش تکناک، در حالی که بتای قبلی iOS 17 قبلاً نشان داده بود چه چیزی از این دکمه انتظار داشته باشیم، بتای امروز اطلاعات بیشتری را درباره این تغییر ارائه می‌دهد که واقعاً در حال اتفاق افتادن است.

همانطور که توسط 9to5Mac گزارش شده است، در بتای  iOS 17 الگوهای بازخورد لمسی جدیدی برای زمانی که کاربر حالت سکوت را فعال یا غیرفعال می‌کند، اضافه شده است. این الگوهای جدید موجب لرزش قوی‌تر تلفن همراه می‌شوند.

در نسخه‌های قبلی iOS، زمانی که آیفون وارد حالت سکوت می‌شود تنها یک بازخورد لمسی سریع وجود داشته است. ، اما هرگز برای غیرفعال کردن حالت سکوت این بازخورد وجود نداشته است. در حالی که بازخورد لمسی جدید برای زمانی که حالت سکوت فعال می‌شود برای تمام مدل‌های آیفون در دسترس است، بازخورد برای سوئیچ کردن به حالت عادی استفاده نشده است.

9to5Mac توانست الگوی لمسی جدید را در هنگام خاموش کردن حالت سکوت تکرار کند و احساس می‌شود مانند یک ضربه قوی است. با وجود سوئیچر بی‌صدا، آسان است بفهمید آیا گوشی شما در حالت سکوت قرار دارد یا خیر. اما اگر سوئیچر در واقع توسط یک دکمه جامد جایگزین شود، بازخوردهای لمسی به کاربران کمک خواهد کرد زمانی که دکمه را فشار می دهند بفهمند که گوشی در کدام حالت قرار دارد.

طبق برخی قطعات کد کشف شده توسط MacRumors، دکمه جدیدی که سوئیچ بی‌صدا را جایگزین می‌کند، دارای گزینه‌های زیادی برای اختصاص دادن کار به یک کلیک خواهد بود. به عنوان مثال، کاربران قادر خواهند بود با استفاده از Siri Shortcuts یا گزینه‌هایی مانند باز کردن برنامه دوربین، روشن کردن چراغ قوه، فعال کردن حالت Focus یا ضبط یک یادداشت صوتی، عملکرد فعال یا غیرفعال کردن حالت سکوت را جایگزین کنند.

احتمالاً، در آیفون‌های جدید همچنین یک دکمه جدید در مرکز کنترل برای حالت سکوت وجود خواهد داشت و اگر اپل نشانگری در نوار وضعیت اضافه کند تا نشان دهد که گوشی سایلنت است، این یک مورد غیرمنتظره نخواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد آیفون 15

علاوه بر  Action Button جدید، انتظار می‌رود آیفون 15 پرو دارای طراحی جدیدی با چارچوب تیتانیوم و لبه‌های نازک‌تر در اطراف صفحه نمایش باشد. درون آن، از چیپ A17 کارآمدتر و از برقراری ارتباط از طریق USB-C به جای لایتنینگ بهره خواهد برد، که برای اولین بار استفاده می‌شود. درباره آیفون 15 Pro Max (یا آیفون 15 الترا) شایعاتی در حال گسترش است که نشانگر دوربین پریسکوپ برای بالاترین زوم اپتیکی بهتر است.
بر اساس آنچه که می دانیم، انتظار می رود اپل یک رویداد مطبوعاتی ویژه را در 12 یا 13 سپتامبر برگزار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.