آینده تولید تکرار پذیر، مشارکتی و مبتنی بر داده است

تحول دیجیتال به عنوان یک راه حل اساسی برای بسیاری از چالش‌هایی که شرکت‌های امروزی با آن مواجه هستند، مطرح شده است.

به گزارش تک ناک، اما برای بهره‌مندی کامل از مزایای تحول دیجیتال، کسب‌وکارها باید علاوه بر استفاده از جدیدترین ابزارها و برنامه‌ها، کارهای بیشتری انجام دهند. آنها باید نگرش ها، شیوه ها و فرآیندهای خود را در مورد داده ها و فناوری، در سراسر سازمان خود و در تعاملات خود با شرکا و مشتریان تغییر دهند.

بیل گاندری مدیر اجرایی مهندسی دیجیتال و عملیات در Raytheon Missiles & Defense می‌گوید: تحول دیجیتال نه تنها مستلزم جهش در بخش فناوری بلکه نیازمند برداشتن یک قدم بزرگ در سمت مردم نیز است. در Raytheon، تحول دیجیتال یک ورزش تیمی است که بر هرگونه عملکرد در شرکت ما و همچنین مشتریان و تامین کنندگان تأثیر می گذارد. ما باید طرز فکر مردم در مورد داده ها و فناوری را تغییر می دادیم.

تغییر روش کار

در سطح جهانی، کووید-19 نقش عمده‌ای در تغییر نگرش جمعی نسبت به فناوری داشت، به ‌ویژه در روشهایی که مردم کسب‌وکار خود را انجام می دادند. در Raytheon، این امر کمک کرد تا جنبه فرهنگی تحول دیجیتال  سریع تر ردیابی شود، همچنین نحوه تعامل تیم‌های داخلی با فروشندگان، مشتریان و شرکای دولتی تغیر کرد.

ما در طول همه گیری چیزهای زیادی یاد گرفتیم. گاندری می‌گوید: ما ثابت کردیم که می‌توانیم به صورت مجازی کار و همکاری کنیم. در مجموع، تحول دیجیتال بیش از هر چیز در حوزه کار و نیروی انسانی تاثیر گذار است. تحول دیجیتال کمک می کند تا بتوانیم از هر جایی کار کنیم و از ابزارهای جدید برای بهبود نحوه همکاری خود استفاده کنیم.

به گزارش تکناک، گاندری می‌گوید اکنون، با بازگشت سازمان‌ها به ترتیبات کاری درون اداری یا ترکیبی، کسب‌وکارها باید از درس‌های آموخته‌شده در طول همه‌گیری برای تغییر دائمی نگرش‌های عملیاتی نسبت به فناوری استفاده کنند. رهبران کسب‌وکار اکنون با فرصتی بی‌سابقه برای پذیرش تحول دیجیتال و شیوه‌های تجاری که از آن پشتیبانی می‌کنند، روبرو هستند.

یک رویکرد تکراری و تعاملی

به گفته گاندری، شاید بزرگترین فرصت برای دگرگونی فرهنگی، جایگزینی رویکرد سنتی آبشار (یک فرآیند خطی که پروژه را با برنامه‌ریزی دقیق و مستندات دقیق‌تر بارگذاری می‌کند ) در مدیریت پروژه با یک روش‌ چابک‌تر باشد.

فرآیندهای چابک تکراری تر هستند. مشتریان و کاربران نهایی در هر تکرار، مستقیماً در چرخه توسعه درگیر می شوند. این رویکرد برای مدیریت پروژه، با ایجاد فضایی مناسب برای نوآوری و پیشرفت  مستمر نرخ موفقیت را بهبود می‌بخشد، حتی اگر مشخصات پروژه در طول دوره توسعه تکامل یابد.

هنگامی که سازمان ها روش های چابک را اتخاذ می کنند، شروع به تبدیل شدن به سازمان های یادگیرنده می شوند و تیم به همان اندازه که توسعه میابد، یاد می گیرند.

گاندری می گوید، قبل از تحول دیجیتال، روند توسعه در Raytheon ممکن است ماه ها طول بکشد. فرآیند جمع‌آوری مستندات مورد نیاز به تنهایی شامل ایجاد صدها صفحه نمودار پاورپوینت قبل از اینکه مشتری حتی بتواند یک طرح اولیه را مشاهده کند، بود.

اکنون، با رویکردی چابک‌تر که از تحول دیجیتال استفاده می‌کند، مشتریان در مراحل اولیه، دید بیشتری نسبت به سیستم دارند، می‌توانند ارتباط نیازمندی‌ها را ببینند و دید بهتری از طرح‌های اولیه داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در زمان واقعی درباره طرح‌ها و مدل‌ها بازخورد بدهند و قبل از اینکه مهندسان Raytheon زمان و هزینه خود را برای ساختن نمونه‌های اولیه‌ای که کاملاً درست نیستند، سرمایه‌گذاری کنند، تغییرات را درخواست کنند.

گاندری می‌گوید: ما مجبور نیستیم کار خود را متوقف کنیم تا فرصتی برای بازبینی های رسمی گسترده فراهم کنیم. در عوض، تیم ما و مشتریان ما روز به روز به طور فزاینده‌ای باهوش‌تر می‌شوند، زیرا این فرآیند اجازه می‌دهد تا یک جریان مداوم تکرار شود.

دگرگونی داده محور

به گزارش تکناک، یکی دیگر از روش‌های کلیدی تحول دیجیتال، ادغام هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) برای اتوماسیون یا حداقل ساده‌سازی و ساده‌سازی توسعه محصول است. در Raytheon، تیم‌ها از مهندسی مبتنی بر مدل برای پیش‌بینی فعل و انفعالات پیچیده سیالی، ساختاری و حرارتی در سیستم‌های موشکی استفاده می‌کنند تا مهندسان بتوانند درک بهتری از نحوه عملکرد یک محصول در سرعت‌های مافوق صوت داشته باشند. اما هر صنعتی می تواند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک بگیرد تا تیم ها بتوانند برای انتخاب طراحی بهتر و هوشمندانه تر و در نهایت محصولات و تجربیات بهتر برای مشتریان و کاربران نهایی عمل کنند.

 

برای مثال، فناوری پردازش زبان طبیعی، شاخه‌ای از هوش مصنوعی که ماشین‌ها را برای درک گفتار و نوشتار انسان آموزش می‌دهد، می‌تواند همه چیز را از عملیات پشتیبانی مشتری گرفته تا توضیحات الکترونیک محصول بهبود بخشد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همچنین می توانند برای ساده سازی و خودکارسازی عملیات انبار و ورود و پردازش داده ها استفاده شوند.

هدف اصلی بسیاری از تحولات دیجیتال، اتصال داده‌های ذخیره‌شده در سراسر سازمان است که پیدا کردن، دسترسی و استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند. این اغلب از طریق یک مدل داده یکپارچه به دست می‌آید، رویکردی برای مدیریت داده‌ها که یک دید متمرکز از داده‌های سازمان اگر حتی در مکان‌های متفاوتی قرار داشته باشند ایجاد می‌کند.

به گزارش تکناک، با همسو کردن داده‌هایی که قبلاً مرتب شده بودند، در حالی که آنها را در منبع خود ذخیره می‌کردند، بهم پیوستگی داده‌ها دسترسی ساده‌ای به داده‌های به‌روز را فراهم می‌کند و به تیم‌های مختلف اجازه می‌دهد در طول فرآیندهای توسعه، تولید و آزمایش با یکدیگر همکاری کنند.

در شرکت‌هایی مانند Raytheon که امنیت و ایمنی یکی از دغدغه‌های اصلی است، داده‌ها باید سازماندهی شده و فایروال شوند تا اطمینان حاصل شود که فقط کسانی که دسترسی مناسبی دارند می‌توانند اطلاعات طبقه‌بندی شده را مشاهده کنند. اما پس از اینکه معماری مدرن داده‌ها پیاده‌سازی شد، این امر  به تیم‌های Raytheon کمک کرده تا در زنجیره تامین جهانی که همچنان با چالش‌های ناشی از همه‌گیری و درگیری‌های سیاسی مداوم روبرو است، حرکت کنند.

ما داده‌ها را در چندین سیستم ذخیره کرده بودیم. داده ها در سیستم های  تدارکات و مدیریت ریسک ما وجود داشت. گاندری می‌گوید: داده‌هایی وجود داشت که  در جدول اصلی هر برنامه ذخیره می‌شد. اکنون، تیم زنجیره تامین ما می‌تواند همه این داده‌ها را جمع‌آوری کند و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیش‌بینی بهتر زمان تحویل مواد و کمک در برنامه‌ریزی بهتر فعالیت‌ها استفاده کند.

این فناوری‌های دگرگون‌کننده و تمام داده‌های بسیار مهم آن، همگی می‌توانند از طریق «رشته دیجیتال»، یک معماری ارتباطی که در طول فرآیند تولید اجرا می‌شود، به هم مرتبط شوند. با جمع‌آوری و پخش داده‌ها در طول چرخه عمر محصول، رشته دیجیتال فناوری‌های دیجیتالی متفاوت را در یک دیدگاه جامع ادغام می‌کند.

البته افراد و فرآیندها در این انتقال نقش محوری دارند. همانطور که گاندری می‌گوید، من می‌خواهم مردم بدانند که همانطور که ما در حال ایجاد این رشته دیجیتالی هستیم، همه چیز مربوط به افراد و فرآیندهای کاری است که همراه آن است.

مزایای تحول دیجیتال

برای شرکت های امروزی، مزایای تحول دیجیتال گسترده است. علاوه بر این اتصال و سرعت بخشیدن به چرخه توسعه محصول و دادن داده های غنی تر و مرتبط تر به تیم ها، می تواند به کاهش ریسک نیز کمک کند.

در سطح کسب‌وکار فردی، این می‌تواند به معنای کاهش خطر ناامید کردن کاربر نهایی باشد، زیرا روش چابک به تیم‌ها کمک می‌کند تا مسائل بالقوه را در مراحل اولیه طراحی شناسایی کنند. استفاده از این رویکردهای تکرارشونده و مشارکتی به تیم‌ها این توانایی را می‌دهد تا در مراحل اولیه با مسائل طراحی پیچیده مقابله کنند. همچنین این روش از خطر بازکاری پرهزینه در آینده جلوگیری می‌کند و به مدیران آینده‌نگری بیشتری در مورد نحوه کار اجزای جداگانه با یکدیگر می‌دهد.

در سطح جهانی، کاهش ریسک می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا فناوری جدیدی را توسعه دهند تا به مبارزه با همه مسائل از تغییرات آب و هوا گرفته تا نگرانی‌های امنیت ملی کمک می‌کند. به عنوان مثال، Raytheon از تحول دیجیتال برای کمک به سرعت بخشیدن به نحوه کار با شرکای دولتی استفاده می کند. هدف کاهش فرآیند خرید، توسعه و تولید است که در حال حاضر 10 سال طول می کشد. با استفاده از این روش ما اکنون به بازه زمانی  18 ماهه برای این کار رسیدیم که بسیار  خیره کننده است و به شرکای شرکت کمک می کند تا قابلیت های جدید را سریعتر وارد میدان کنند.

اما هدف نهایی تحول دیجیتال فقط دیجیتالی کردن و ساده کردن فرآیندهای داخلی نیست. این برای بهبود تجربه افرادی است که از فناوری استفاده می کنند و برای انجام کارهای خود به فرآیندها متکی هستند. آن‌ها اکنون زمان بیشتری برای انجام کارهایی دارند که ماشین‌ها نمی‌توانند انجام دهند. مهمتر از اینکه چه چیزی مشتریان را در شب بیدار نگه می‌دارد پیدا کردن راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای مشکلات مشتریان، و همکاری با تیم‌های داخلی و خارجی برای گرفتن تصمیمات تجاری بهتر است.

به گزارش تکناک، گاندری می گوید: وقتی در مورد تحول دیجیتال صحبت می کنیم، در نهایت روی افراد سرمایه گذاری می کنیم. ما در حال حذف یکنواختی از مشاغل آنها هستیم. ما این کار را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کنیم تا قدرت مغز خود را برای تجزیه و تحلیل مسائل چالش‌برانگیز، طراحی، و حل مشکل واقعی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.