آینده مبهم پروژه ماشین اپل

گزارش ها حاکی از این است که پروژه مخفی Apple Car یا ماشین اپل همچنان ادامه دارد و این شرکت همچنان بر روی پروژه Titan کار می کند.

پروژه مخفی Apple Car یا ماشین اپل همچنان ادامه دارد و این شرکت همچنان بر روی پروژه Titan کار می کند.

به گزارش تکناک، اکنون، یک گزارش جدید نشان می دهد که اپل رانندگان آزمایشی بیشتری را به پروژه اضافه کرده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند در حالی که تعداد رانندگانی که اپل ماشین را آزمایش می‌کنند بیشتر از ژانویه 2023 است، اما هنوز هیچ خودروی جدیدی برای آزمایش در اختیار آنها قرار داده نشده است.

هنوز به طور کامل نمی‌توان گفت که اپل چه طرحی برای Apple Car در نظر دارد و یا در حقیقت آیا این شرکت اصلاً قصد ساخت یک خودرو را دارد یا نه. با این حال، آشکار است که این کمپانی در حال پیشبرد پروژه‌ای مربوط به سیستم‌های خودروهای خودران می‌باشد.

پروژه Titan نامی است که برای مدت طولانی به همراه پروژه ماشین اپل به گوش می رسد. این پروژه نیز از طریق چندین رهبر تیم، مهندس و کارشناس خودرو پیش برده شده است. شایعاتی به گوش میرسد که اپل در حال همکاری با خودروسازان است،برخی شایعات نیز می‌گویند که که اپل فقط می‌خواهد فناوری خودران بسازد و سپس آن را بفروشد. برنامه واقعاً هر چه که باشد قطعا در حال حاضر اپل ماشین های خودرانی در خیابان های کالیفرنیا دارد.

این به این معنی است که اپل در برنامه وسایل نقلیه بی‌سرنشین کالیفرنیا DMV حضور دارد که به نوبه خود نشان می‌دهد که تعدادی از خودروهای اپل در جاده‌ها در حال حرکت هستند و تعدادی افراد برای رانندگی آن‌ها ثبت نام کرده‌اند.

سایت  MacReports خاطرنشان می کند اکنون در برنامه وسایل نقلیه بی‌سرنشین کالیفرنیا 221  نفر ثبت نام کرده اند که می توانند وسایل نقلیه خودران را آزمایش کنند این عدد در ژانویه 196 نفر بود. ، اما ناوگان خودروهای خودران اپل در 67 دستگاه ثابت است، اگرچه این تعداد کمتر از ژوئیه 2021 است.

با وجود تمام این موارد، اپل هنوز برای دریافت مجوز خودروی بدون راننده در کالیفرنیا درخواست نکرده است. در حال حاضر، خودروهایی از Waymo، Cruise، Nuro، و دیگران همگی تحت چنین مجوزهایی رانندگی می کنند.

DMV همچنین جزئیات تصادفات گزارش شده را به اشتراک می‌گذارد و اپل یک تصادف را از 13 ژانویه 2023 گزارش کرده است. و وقتی این اتفاق افتاد خودرو خودش رانندگی نمی‌کرد.

DMV همچنین جزئیات حوادث گزارش شده را منتشر می‌کند و اپل یک حادثه را از تاریخ 13 ژانویه 2023 گزارش داده است. در زمان وقوع این حادثه، خودرو به صورت خودکار در حال رانندگی نبود.

در این گزارش آمده است: در 21 فوریه، یک خودروی آزمایشی که در حالت رانندگی دستی کار می‌کرد، در تقاطع با Kennewick Drive در Sunnyvale از Westbound به Eastbound Homestead Road می‌پیچید که لاستیک جلو و رینگ سمت راست با حاشیه بلوار تماس پیدا کرد. هیچ صدمه ای گزارش نشده است و پلیس به محل حادثه اعزام نشده است. رینگ جلو سمت راست خودروی آزمایشی به آسیب دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.