آینده ویژن پرو اپل از دیدگاه بنیانگذار Oculus

پالمر لاکی، بنیانگذار Oculus، در یک مصاحبه جدید در یک پادکست، اشتیاق خود را نسبت به عرضه ویژن پرو اپل بیان کرده است.

 به گزارش تکناک، او در این مصاحبه، مزایای هدست واقعیت ترکیبی 3500 دلاری اپل و اهمیت آن برای آینده واقعیت مجازی را مورد بررسی قرار داده است.در واقع، پالمر لاکی می‌گوید بسته باتری خارجی ویژن پرو همان چیزی است او زمانی در توسعه Oculus از آن دفاع می‌کرده‌ است.

او می گوید:  این روند، روش درستی برای انجام کارها است. من یکی از مدافعان آن در Oculus بودم ولی متأسفانه، در سال‌های پایانی در این نبرد شکست خوردم. دستگاه‌های شرکت از باتری داخلی استفاده کردند و تمام پردازش‌ها درون هدست و جلوی آن جای گرفتند.

این بنیانگذار Oculus نگرانی خود در مورد احتمال ارتکاب اپل به اشتباه مشابهی در ایجاد دستگاهی زیباتر را ابراز کرده است و به گفته وی، ارتکاب این اشتباه ارزش وزن اضافی در هنگام استفاده از هدست را ندارد.

لاکی همچنین معتقد است قیمت گذاری ویژن پرو توسط اپل درست بوده است، زیرا به عقیده وی این دستگاه پریمیوم بیشترین تأثیر را بر سرنوشت واقعیت مجازی خواهد داشت.

وی گفت: اپل در صورت عرضه این هدست در بازار دستگاه‌های رده پایین، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شد. آنها دقیقاً همان رویکرد مورد انتظار از اپل و واقعاً همان رویکرد سال‌های اولیه Oculus را اتخاذ کرده‌اند.

با خریداری Oculus توسط فیس‌بوک و تاکید و تمرکز آن بر روی پلتفرم‌های واقعیت مجازی، این شرکت به Meta تغییر نام یافت.

از نظر لاکی، رویکرد برتر اپل به واقعیت ترکیبی، کل محصولات این دسته را جذاب‌تر خواهد کرد.

هنگام رونمایی از ویژن پرو توسط اپل، او توییت منتشر شده از خود در سال ۲۰۱۵ را بازنشر کرد. او در این توییت به پتانسیل بالای VR برای تبدیل به محصولی با قابلیت دسترسی برای همه و تبدیل به محصول مطلوب همه افراد، اشاره کرده است. از نظر لاکی این رویکردی است که اپل در پیش گرفته است.

در این مصاحبه، پالمر لاکی همچنین نظرات خود را در مورد اینکه چگونه سخت افزار ویژن  در آینده می تواند تغییر کند یا  چرا باتری خارجی برای آن مهم است و انتظارات از اپل در آینده در فضای واقعیت مجازی، به اشتراک گذاشته است.

اپل در اوایل این ماه در سخنرانی اصلی خود در WWDC 2023 از ویژن پرو رونمایی کرد. هدست واقعیت مجازی 3499 دلاری اوایل سال آینده در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.