آی‌پد تاشو زودتر از آیفون تاشو به بازار می‌آید

پس از ماه ها گمانه زنی، درباره دستگاه‌های تاشو اپل، طبق گفته مین چی کو، تحلیل‌گر اپل، عرضه‌ی آیپد تاشو در سال آینده اتفاق می‌افتد.

پس از ماه ها گمانه زنی، درباره دستگاه‌های تاشو اپل، طبق گفته مین چی کو، تحلیل‌گر اپل، عرضه‌ی آیپد تاشو در سال آینده اتفاق می‌افتد.

به گزارش تکناک،  شایعات در مورد آیفون تاشو به سال‌ها قبل برمی‌گردد. با این حال، مانند دیگر فناوری‌های جدید، اپل عجله‌ای برای استفاده از این فناوری را ندارد و رویکرد معمول آن اجازه به شرکت‌های دیگر برای حضور به عنوان اولین‌ نمونه‌ها در بازار و سپس به کارگیری نتایج آنها در روند خود است.

سامسونگ با استفاده زودهنگام از این فناوری ریسک بزرگی کرد و اولین مدل گلکسی فولد در سال 2019 شامل عیب و نقص های زیادی بود. با وجود پیش‌فروش گسترده آن، مشکلات عمده‌ای در آن طی 48 ساعت اولیه آزمایش دستگاه توسط منتقدین یافت شد.

متعاقبا سامسونگ ابتدا عرضه آن را تا ماه می به تعویق انداخت و پیش‌سفارش‌ها را لغو کرد. سپس این شرکت با تعیین ماه جولای برای عرضه دستگاه، آن را نیز در ادامه لغو کرد.

این دستگاه در نهایت عرضه شد، اما صدمات قابل توجه بسیاری به شهرت شرکت وارد کرد. به گفته 9to5Google بزرگترین نقص آن هنوز در نسخه اخیر آن، یعنی گلکسی  Z Fold 4 نیز وجود دارد.

انتظار عرضه آیپد تاشو

طبق گفته‌های دو تحلیلگر برجسته، احتمالاً یک آیپد تاشو پیش از آیفون تاشو عرضه خواهد شد.

راس یانگ، تحلیلگر Display سال گذشته گفت: هیچ نشانه ای از زنجیره تامین یک آیفون تاشو وجود ندارد و قبل از سال 2025 انتظار عرضه چنین دستگاهی نمی‌رود. این مساله بعدا توسط مینگ چی کو حمایت شد، او همچنین گفت اولین دستگاه ممکن است یک آیپد تاشو باشد. CCS Insight نیز از این دیدگاه پشتیبانی کرد.

طبق توییت امروز کو عرضه یک آیپد تاشو در سال آینده قطعی به نظر می‌رسد. وی گفت:احتمالا محموله های آیپد تاشو در سال 2023 با رویکرد محتاطانه‌ و کاهش 10 تا 15 درصدی سالانه روبرو خواهد بود. با این وجود، به نظر می‌رسد آی‌پد تاشو در سال 2024 عرضه شود و انتظار می‌رود عرضه این مدل جدید موجب افزایش میزان محموله‌ها و تنوع محصولات شود.

طبق آخرین نظرسنجی‌ها آیپد تاشو با پایه فیبر کربنی ارائه خواهد شد. مواد فیبر کربن، پایه را سبک تر و بادوام تر خواهد کرد.

هم کو و هم یانگ پیش بینی های خود را بر اساس اطلاعات موجود از زنجیره تامین ارائه می‌دهند. آن‌ها زمان زیادی را در چین صرف صحبت با تامین‌کنندگان فعلی و بالقوه اپل کرده‌اند و سعی در درک سفارش‌های دریافتی تایید شده یا در حال بحث توسط آن شرکت‌ها دارند.

به نظر می‌رسد استفاده از پایه فیبر کربنی برای آیپد تاشو از صحبت کو با تامین کننده اپل Suzhou Anjie Technology مشخص شده است.

به گفته وی، انتظار می‌رود Anjie Technology تامین‌کننده پولیش و ایجاد پایه فیبر کربنی برای آیپد تاشو، در روند رو به رشد دستگاه‌های تاشو مجهز به پایه‌ در آینده باشد.

این روند، نشان‌دهنده زمان عرضه به طور قابل توجه نزدیک‌تری نسبت به برنامه‌ی پیشنهادی یانگ است، او یک سال پیش گفت اپل در حال کار بر روی نوعی “نوت بوک تاشو” برای سال 2026 یا 2027 است. با این حال، یانگ در گزارش خود درباره کاربرد این دستگاه به عنوان یک آی‌پد یا مک‌بوک یا دستگاهی از ترکیب هردو صحبتی نکرده است.

شایعات مربوط به تاشوهای اپل به سال ها قبل برمی گردد و کو و یانگ هر دو سوابق خوبی در مورد اطلاع‌رسانی درباره دستگاه‌های اپل دارند و اطلاعات خود را با دنبال کردن سرنخ هایی از تامین کنندگان محصولات و قطعات اپل جمع‌آوری می‌کنند.

دقیقا منظور آنها از اصطلاح “آی‌پد تاشو” مشخص نیست، اما این‌که ابعاد تاشده آن بزرگتر از یک آیفون خواهد بود، کاملاً واضح به نظر می رسد و اگر اندازه آن در حالت تا شدن به اندازه آیفون و درحالت باز به اندازه آی‌پد باشد، این دستگاه به احتمال زیاد به عنوان یک آیفون تاشو توصیف می‌شود.

در این صورت، احتمالاً می‌توان انتظار دستگاهی با صفحه‌ای بزرگ‌تر از حداکثر اندازه کنونی آی‌پد 12.9 اینچی در حالت باز آن داشت. طبق یکی از گزارش‌های یانگ دستگاهی با یک صفحه نمایش 20 اینچی در حالت باز پیش‌بینی می‌شود. انتظار او این بود که بتوان به شکل لپ‌تاپ، با صفحه‌نمایش پایینی به صورت یک صفحه‌کلید مجازی با آن کار کرد.

حال باید منتظر اخبار بسیار دقیق‌تری از منابع آگاه در ارتباط با زنجیره‌های ‌تامین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.