چرا ایده “آیپد جایگزین لپ تاپ”عملی نمی شود؟

ایده آیپد جایگزین لپ تاپ

این ایده که به جای استفاده از یک لپ تاپ سنگین و بزرگ، فقط تبلت سبک وزن اپل را با صفحه کلید و ترک پد با خود حمل کنید جالب به نظر می رسد.

به گزارش تکناک، در این صورت عملکرد سریع، عمر باتری عالی، برنامه های سرگرم کننده و حواس پرتی کمتری خواهید داشت. این همان روشی است که بسیاری از کاربرانی که برنامه نویسی نمی کنند آنرا انتخاب کرده اند.
اما هر زمان که بخواهید زمان جدی را صرف محاسبات روی iPad کنید، در نهایت باید به سراغ لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود بروید. آیپد ممکن است جایی برای تمرکز روی یک کار یا لذت بردن از محتوای چند رسانه ای باشد، اما رایانه های شخصی سنتی جایی هستند که کار جدی در آنجا اتفاق می افتد.

اپل با نسل دهم آی‌پد جدید و صفحه‌کلید جادویی سرفیس مانند آن، به توسعه مفهوم جایگزینی لپ‌تاپ ادامه می‌دهدکه این پیشرفت ها ممکن است در برخی موارد کاربران را با ایده آیپد جایگزین لپ تاپ وسوسه کند.
اما دلایل متعددی وجود دارد که جایگزینی آیپد با لپتاپ را فعلا عملی نمیکند. در این مقاله با هم برخی از این دلایل را مرور می کنیم:

صفحه نمایش آیپد خیلی کوچک است
اگر به کار با لپ‌تاپ عادت دارید،صفحه‌نمایش‌های 10 یا 11 اینچی در اکثر آی‌پدها در حین جابجایی تعداد زیادی تب مرورگر یا اجرای دو برنامه در حالت تقسیم صفحه، باعث پایین آمدن عملکرد شما می شود. حتی آیپد پرو 12.9 اینچی اپل نیز برای ایده آیپد جایگزین لپ تاپ بسیار کوچک است. (حتی اگر شما به استفاده از آیپد با Magic Keyboard فکر کنید.)

مدیریت فایل ها در آیپد همچنان می تواند دردسرساز باشد
فرض کنید پس از دانلود دسته ای از تصاویر از Dropbox ، باید آنها را در Airtable آپلود کنید. به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، اما در iPad، برنامه Dropbox اجازه دانلود فایل ها را نمی دهد. تنها گزینه حذف برنامه، مشاهده فایل ها از طریق وب سایت Dropbox، ذخیره پوشه، باز کردن Airtable، انتخاب برنامه Files به عنوان منبع آپلود و در نهایت انتخاب فایل است.
مشکل بزرگ‌تر این است که نمی‌توانید منابع ذخیره‌سازی ابری مانند OneDrive را با اطمینان همگام‌سازی کنید. بله، می‌توانید OneDrive یا منابع دیگر را به برنامه Apple’s Files متصل کنید، اما نمی‌توانید به‌طور خودکار پوشه‌ها را برای مشاهده آفلاین دانلود کنید، عملیات همگام‌سازی بسیار دشوار بوده است. شاید مدیریت فایل در آی‌پد با iCloud بهتر عمل کند، اما من قصد ندارم کل گردش کار خود را صرفاً برای این که بفهمم منفجر شود.

ویژگی چندوظیفه ای همچنان یک چالش در آیپد محسوب می شود
پس از گذشت این همه سال، اپل هنوز در حال کشف چگونگی اختراع چرخ چندوظیفه ای در iPad است. راه اندازی برنامه ها در حالت تقسیم صفحه آسان تر از گذشته است، اما Stage Manager، سیستم جدید اپل برای مدیریت پنجره ها، به طور گسترده به عنوان یک فاجعه در نظر گرفته شده است. حتی فقدان یک داک برنامه دائمی باعث می شود عمل ساده تعویض برنامه ها کند شود. اگر روی یک برنامه تمرکز کنید، آی‌پد می‌تواند برای کار عالی باشد، اما تمام این کارایی در لحظه‌ای که نیاز به وارد شدن به برنامه یا منبع داده دیگری دارید، از بین می‌رود.

آیپد هنوز به طور کامل قابل اتصال به مونیتور های ثانویه نیست
اواخر امسال، اپل قصد دارد پشتیبانی مناسب از صفحه نمایش خارجی را برای iPad اضافه کند و رابطی را در اختیار شما قرار دهد که کل مانیتور را با صفحه نمایش آیپد پر می کند. اما این ویژگی فقط روی آی‌پدهایی با پردازنده‌های M1 یا بالاتر کار می‌کند و قابلیت اجرای آن در نسل دهم آی‌پدی را که اپل هفته گذشته عرضه کرد، منتفی است.
در حالی که هنوز می‌توانید آی‌پدهای دیگر را به مانیتورهای خارجی وصل کنید،هنگام اتصال به مونیتور خارجی در آیپد هایی که خروجی USB-C ندارند، به‌طور غیرقابل تحملی در انتقال تصویر به مونیتور خارجی تأخیر خواهند داشت و در نهایت با نسبت تصویر تنگ 4:3 مواجه خواهید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.