ابداع روشی جدید برای تبدیل متان به مواد مفید

متان یک گاز بسیار مضر است و به ندرت بازیافت می شود. اکنون، محققان دانشگاه فلوریدای مرکزی راهی برای تبدیل آن به انرژی و مواد مفید پیدا کرده اند.

به گزارش تکناک، توسعه جدید ماحصل تلاش لورن تتارد، نانوتکنولوژیست و ریچارد بلر، متخصص کاتالیزور است.

اولین ابداع

اولین ابداع شامل روشی برای تولید هیدروژن از متان، بدون انتشار گاز کربن است.بلر گفت: این نوآوری در واقع یک تیر با دو نشان است. هیدروژن سبز دریافت می‌کنید و متان را حذف می‌کنید. شما در حال تجزیه و تبدیل متان هستید و آن را فقط به هیدروژن و کربن خالص تبدیل می کنید که می تواند برای مصارفی مانند باتری استفاده شود.

ابداع دوم

نوآوری دوم ممکن است روزی اجازه ایجاد مواد کربنی با کارایی بالا از متان را بدهد. تتارد توضیح داد: مثل داشتن یک چاپگر سه بعدی کربنی به جای چاپگر سه بعدی پلیمری است. اگر ابزاری مانند این داشته باشیم، شاید حتی به طرح های پیکربندی خاصی از کربن برسیم که امروزه غیرممکن به نظر می رسد.

بلر افزود: بنابراین، این نوآوری راهی برای ساخت چنین موادی از متان به شیوه ای پایدار در مقیاس صنعتی بزرگ خواهد بود. به گفته دانشمندان، این نوآوری می تواند کاربرد نامحدودی داشته باشد.

بلر افزود: اکنون شما در حال صحبت از برنامه های کاربردی گران قیمت هستید، شاید برای دستگاه های پزشکی یا حسگرهای شیمیایی جدید. این یک پلتفرم برای توسعه انواع محصولات می شود. برنامه فقط با تخیل محدود می شود.

تتارد افزود که اگر آنها بتوانند اندازه ساختارهای حاصل را کاهش دهند، می توانند دامنه خود را گسترش دهند.

او توضیح داد: در حال حاضر، اندازه ساختارها در مقیاس میکرو است، زیرا حجم کانونی نوری که ما ایجاد می کنیم، کوچک است. بنابراین، اگر بتوانیم نور را در حجم کوچکی کنترل کنیم، شاید بتوانیم اجسامی در اندازه نانو را برای نانوساختارهای طرح‌دار که هزار بار کوچک‌تر شده است ایجاد کنیم. این چیزی است که ما به دنبال اجرای آن در آینده هستیم. سپس، اگر این امکان پذیر شود، کارهای زیادی می توانیم با آن انجام دهیم.

 

این ابداعات ممکن است چشمگیر به نظر برسند اما موفقیت برای این دو همکار آسان نبود. آنها مجبور بودند بارها تلاش کنند تا اختراعاتشان درست عمل کند.

تتارد گفت: مدتی طول کشید تا به نتایج واقعاً هیجان انگیزی برسیم. بسیاری از روش ها درست کار نمی کردند و زمان زیادی برای بررسی نتایج و اصلاح روش ها به کار بردیم. اما این مانع آنها نشد و در نهایت تلاش آنها نتیجه داد.

تتارد گفت: ریچارد میلیون‌ها ایده مختلف در مورد چگونگی رفع مشکلات دارد. بنابراین در نهایت، ما چیزی را پیدا خواهیم کرد که کار کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.