اولین ابرخودروی تمام الکتریکی لامبورگینی معرفی شد

لامبورگینی اولین ابرخودروی تمام الکتریکی خود را 48 ساعت پیش از رونمایی رسمی آن معرفی کرد.

به گزارش تکناک، پیش از این رویداد، این خودروساز ایتالیایی تیزر تصویری در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که اگرچه چیز زیادی فاش نمی کند، اما همچنان شکل کلاسیک لامبورگینی را حفظ کرده است.

در حالی که این خودرو فقط یک طرح مفهومی است، اولین برداشت ما از ظاهر یک خودروی الکتریکی برای لامبورگینی را ارائه خواهد داد.

دو سال از زمانی که این خودروساز ایتالیایی برنامه‌های برقی‌سازی خود را ترسیم کرد، می‌گذرد. این برنامه طی دهه آینده در دو مرحله مجزا پیش خواهد رفت. تا پایان سال 2024، این شرکت اعلام کرد که نسخه های هیبریدی بنزینی-الکتریکی را در کل خط تولید خود عرضه خواهد کرد. پس از آن، لامبورگینی اولین مدل تمام الکتریکی خود را قبل از پایان این دهه معرفی خواهد کرد.

این بدان معناست که نسخه‌های هیبریدی پلاگین مدل‌های آونتادور، هوراکان و اوروس و همچنین رودسترهای سیان با تولید محدود، طی سه سال آینده وارد بازار خواهند شد و مدتی قبل از سال 2030، لامبورگینی از چهارمین مدل تمام الکتریکی کاملاً جدید رونمایی خواهد کرد.

طرح مفهومی که در اواخر این هفته فاش شد احتمالاً سرنخ هایی در مورد آن مدل مرموز چهارم ارائه خواهد کرد. ما قبلاً طعم اولین مدل هیبریدی لامبورگینی که روئلتو 2024  نام دارد را چشیده ایم. این خودرو یک موتورV12  6.5 لیتری 813 اسب بخاری دارد که با سه موتور الکتریکی تقویت شده تا به توان نهایی 1001 اسب بخار برسد. این خودروی هیبریدی قرار است جایگزین آونتادور در خط تولید لامبورگینی شود.

سه موتور الکتریکی روئلتو (یکی در عقب و دیگری در هر چرخ جلو) توسط یک بسته باتری 3.8 کیلووات ساعتی که در قسمت مرکزی خودرو قرار دارد، تغذیه می‌شوند. این باتری طبق استانداردهای EV بسیار کوچک است، اما همچنان می‌تواند برد تمام الکتریکی روئلتو را تا 10 کیلومتر تامین کند.

مانند سایر شرکت‌های خودروهای اسپورت، لامبورگینی در استقبال از پیشرانه‌های الکتریکی کند بوده است و از ترس طرد شدن از طرف مشتریان وفادار خود که هوس موتورهای V8 و V12 پر سر و صدا و سرعت بالا را دارند، در این گذار بسیار کند عمل کرده است. این شرکت قبلاً توسط خودرو سازان تازه‌واردی مانند ریماک کرواسی شکست خورده است. مدلNevera این شرکت می‌تواند در کمتر از دو ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.