ماجرای دیده شدن بشقاب پرنده در آسمان ترکیه

هفته گذشته ابر شبیه بشقاب پرنده در آسمان بورسای ترکیه مشاهده شد. واشنگتن پست گزارش داد، در نگاه اول به نظر می رسید که یک فضاپیمای بیگانه در آستانه فرود است، اما ماجرا چیز دیگری است.

هفته گذشته ابر شبیه بشقاب پرنده در آسمان بورسای ترکیه مشاهده شد. واشنگتن پست گزارش داد، در نگاه اول به نظر می رسید که یک فضاپیمای بیگانه در آستانه فرود است، اما ماجرا چیز دیگری است.

به گزارش تکناک،در نگاه اول، ابر مانند یک بشقاب پرنده (flying saucer : type of supposed alien spacecraft, or UFO) به نظر می رسد که به دنبال فضای برای فرود بر روی زمین است. تصاویر بسیار دراماتیک هستند و با پس‌زمینه مناسب می تواند یک امتیاز عالی برای یک فیلم با مضمون بیگانه بگیرد.

ابر بشقاب پرنده

به طور طبیعی، این ویدیو بشقاب پرنده در شبکه های اجتماعی منتشر شد و برخی حتی مشروعیت این تصویر را زیر سوال بردند. با این حال، حتی در این عصر فیلترهای تصویر، این یک اتفاق کاملاً طبیعی است که به آن ابر عدسی شکل گفته می‌شود و بدون هیچ فیلتری ثبت شده است. ما این را می دانیم زیرا منابع متعددی برای ثبت تصاویر داریم و همه آنها یکسان به نظر می رسند.

محل تشکیل ابر

قبل از اینکه به جزئیات یک ابر عدسی شکل شبیه به بشقاب پرنده و تشکیل آن بپردازیم، باید توپوگرافی مکانی که در آن دیده شده است را درک کنیم. بورسا در حدود 50 مایلی (80 کیلومتری) جنوب پایتخت استانبول و در سراسر دریای مرمره واقع شده است. همچنین در دامنه کوه اولوداگ واقع شده است که ارتفاع آن ۸۳۴۳ فوت (۲۵۴۲ متر) است.

تشکیل ابرهای عجیب و غریب زمانی که یک سازه مرتفع مانند کوه وجود دارد، یک منظره رایج است. حتی صخره جبل الطارق با ارتفاع نزدیک به 1400 فوت در منتهی الیه جنوب غربی اروپا باعث ایجاد ابرهایی با شکل منحصر به فرد می شود.

مشاهده ابرهای دراماتیک در ترکیه

هر چند چشمگیر، نمونه مشاهده شده در ترکیه از ابر عدسی شکل میتواند به عنوان سمبل در کتاب ها گنجانده شود. ابر عدسی شکل یک ابر ثابت است که در تروپوسفر، پایین‌ترین لایه جو زمین، معمولاً به موازات جهت باد شکل می‌گیرد.در شرایط عادی، لایه های یک ابر عدسی شکل از هم جدا می مانند.

 

با این حال، هنگامی که مانع بزرگی مانند کوه اولوداگ در محل تشکیل این ابرها وجود داشته باشد، هوای لایه‌های پایینی می‌تواند به سمت بالا رانده شود و ساختار کاملا لایه‌ای ابر را از دستخوش تغییر کند.

اگرچه ابرهای عدسی شکل ثابت به نظر می رسند، اما در محیط های بادخیز تشکیل می شوند. اشکال دایره‌ای مانند به دلیل وجود کوه به سمت بالا کشیده میشوند و پس از عبور ابر از روی انسداد، اثر از بین می‌رود.

این ابر بسیار دیدنی به نظر می رسد زیرا در اوایل روز شکل گرفت و قبل از اینکه خورشید به بالای افق برسد نور خورشید را گرفت. تشکیل ابرهای مشابه می تواند بر فراز کوه های راکی، آند و حتی در شرق ایالات متحده باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.