ابزارهای جستجوی جدید گوگل ماه آینده منتشر می شوند

گوگل ماه آینده ابزارهای جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را تحت نام پروژه "Magi" به صورت عمومی منتشر خواهد کرد

گوگل ماه آینده ابزارهای جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را تحت نام پروژه “Magi” منتشر خواهد کرد و ویژگی های بیشتری در رابطه با آن در پاییز ارائه خواهد داد.

به گزارش تکناک، به گزارش نیویورک تایمز ویژگی های جدید به طور انحصاری در ایالات متحده آمریکا در دسترس خواهند بود و در ابتدا برای حداکثر یک میلیون کاربر منتشر خواهند شد.

دقیقاً مشخص نیست که این ابزارها چه چیزی را ارائه می دهند، اما احتمالاً بر اساس وعده چت ربات آزمایشی Google Bard ساخته می شوند. گوگل در حال توسعه این ابزار ها  تحت نام پروژه “Magi” است.

این طرح ها بخشی از تلاش های گوگل برای مقابله با تهدید ناشی از سیستم های جدید مانند ربات چت بینگ مایکروسافت و ChatGPT OpenAI است. بسیاری فکر می کنند که این چت بات ها علیرغم ضعف های موجود می توانند روزی جایگزین موتورهای جستجوی سنتی مانند گوگل شوند.

به گفته نیویورک تایمز موقعیت گوگل به حدی تهدید شده است که سامسونگ در حال بررسی جایگزینی گوگل با Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های تلفن همراه خود است. این معامله به ارزش تقریبی 3 میلیارد دلار درآمد سالانه برای گوگل دارد (این شرکت معامله مشابهی با اپل به ارزش تقریبی 20 میلیارد دلار دارد)، اگرچه مشخص نیست که سامسونگ چقدر جدی در حال بررسی این تغییر است.

این شرکت ممکن است تحت تأثیر فعالیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت قرار گرفته باشد، اما ممکن است به سادگی از لحظه ضعف گوگل نیز استفاده کند.

علاوه بر ویژگی های جدیدی که به عنوان پروژه Magi توسعه یافته است، گوگل همچنین در حال برنامه ریزی برای بازسازی ریشه ای تر موتور جستجوی خود است. با این حال، تایمز می‌گوید هیچ زمان‌بندی مشخصی درباره زمان عرضه فناوری جستجوی جدید وجود ندارد.

Google همچنین در حال توسعه طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر است، از جمله یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی به نام GIFI، یک سیستم یادگیری زبان به نام Tivoli Tutor، و یک ویژگی به نام Searchalong که یک ربات چت را در مرورگر کروم گوگل ادغام می کند تا به سوالات مربوط به صفحه وب پاسخ دهد. این ویژگی شبیه به نوار کناری Bing AI مایکروسافت برای مرورگر Edge است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.